Firma Ghelamco poszerza swoją działalność o obiekty handlowo usługowe, które zostaną zrealizowane według koncepcji Lokalnych Ośrodków Handlu i Usług typu open air center. Premiera nowych projektów - Plac Vogla w warszawskim Wilanowie, Prochownia Łomianki i Pasaż Tukanów w Piasecznie są projektami typu open air center, których ideą jest stworzenie przyjaznego miejsca codziennych zakupów i spotkań, położonego w sąsiedztwie miejsc zamieszkania. Docelowymi użytkownikami obiektów mają być mieszkańcy przedmieść i użytkownicy nowych osiedli mieszkaniowych. Mało popularna w Polsce koncepcja przyjęta przez firmę Ghelamco zakłada stworzenie obiektów handlowo-usługowych, gdzie do każdego sklepu będzie prowadziło osobne wejście z zewnątrz.
Projekty Ghelamco alternatywą dla centrów handlowych?
Pierwszy z projektów Ghelamco - Plac Vogla - zostanie zrealizowany w Wilanowie. Nowy obiekt handlowo-usługowy zajmie powierzchnię ok. 11 tys. mkw. W większości parterowa zabudowa skupi specjalistyczne sklepy spożywcze, bogatą ofertę restauracyjną, a także kawiarnię i usługi. Ostatecznie deweloper zapewni około 50 lokali. Kolejną inwestycją realizowaną przez Ghelamco jest Pasaż Tukanów przy ulicy Nowej w Piasecznie. Obiekt o łącznej powierzchni około 7 tys. mkw zapewni miejsce dla około 30 lokali. Ostatnim, trzecim projektem będzie Prochownia Łomianki zlokalizowana na terenie dawnych Zakładów Drzewnych. Kompleks handlowo-usługowy z elementami rekreacyjnymi skupi 60 lokali na powierzchni około 11,5 tys. mkw.
Nowe inwestycje firma Ghelamco zaprezentuje na targach MAPIC, które odbędą się w dniach 13-15 listopada 2013 roku w Cannes.