Architektura dwóch kamienic przy ul. Próżnej 7 i 9 zaprojektowana została przez architekta Franciszka Braumana w stylu neorenesansowym. Wzbudzające zachwyt warszawiaków i krytyków architektury bryły budowano w latach 1880-1882.
Architektura brył cudem ocalała podczas wojny
W czasie II Wojny Światowej obydwie bryły znalazły się za murami warszawskiego getta. W październiku 1941 roku kiedy granicę getta przesunięto w stronę Placu Grzybowskiego. budynki „wyszły” poza jego granicę. Ich piękna architektura została oszczędzona przez wojnę - podczas Powstania Warszawskiego w pożarze uległ zniszczeniu jedynie mansardowy dach bryły przy ul. Próżnej 7. Po wojnie kamienice były bardzo zaniedbane i powoli niszczały.
Architektura i wnętrza – nowy właściciel kamienic
W 2005 roku forma Warimpex kupiła obydwie bryły deklarując nie tylko remont kamienic ale całej ulicy Próżnej. Do opracowania rewitalizacji brył i wnętrz inwestor zaprosił architektów z pracowni OP Architektem prowadzonej przez Andrzeja Orlinskiego i Wojciecha Popławskiego.
Wnętrza – architekci zaprojektowali przestrzenie biurowe
Architekci zrekonstruowali i historyczną architekturę brył i powiększyli kompleks o nowo wybudowany obiekt. We wnętrzach brył na pięciu kondygnacjach naziemnych znajdować się będzie ok. 5300 mkw powierzchni biurowej do wynajęcia. Układ piętra pozwala na aranżację wnętrza biur w formule open space. Na poziemnych kondygnacjach znajdzie się wielopoziomowy parking podziemny, z wjazdem od ul. Bagno. Parter zaś oraz poziomi -1 zajmą powierzchnie handlowe (ok. 1000 mkw).

-
Nowoczesna szkoła. Jak powinna wyglądać szkoła idealna? Zaprojektowany przez Christiana Kereza budynek gimnazjum w zuryskiej dzielnicy Leutschenbach, dzięki zastosowaniu stalowych kratownic i całkowicie przeszklonych fasad, wydaje się unosić w powietrzu. Czy tak wygląda szkoła maprzeń? więcej
-
Szósta edycja konkursu ŻYCIE W ARCHITEKTURZE, organizowanego od 1995 roku więcej
-
-
Andreas Gursky uznawany za jednego z najważniejszych współczesnych fotografików. Zdjęcia tego niemieckiego artysty wykonane są jakby z oddali, z kosmosu, pozwalają spojrzeć na miasta, ulice z dystansu. Gursky celowo rezygnuje z efektowności i ekspresji na rzecz surowego realizmu więcej
