Architektura
ARCHITEKTURA

Zaha Hadid i nowa bryła jej projektu. Architektura współczesna nowej siedziby Isaam Fires Institute w Libanie

  • Komentarze

The Issam Fires Institute - Zaha Hadid

The Issam Fires Institute - Zaha Hadid

  • Dziedziniec IFI główny przysłonięty jest masywem górnej kondygnacji
  • Widok na elewację budynku IFI. Górny masyw bryły zajmuje znaczną część obiektu
  • Fasada budynku IFI
  • Budynek Zahy Hadid nocą
  • Rampa, która prowadzi do budynku
  • Czytelnia w IFI
  • Jedno z wnętrz budynku IFI
  • Taras

The Issam Fires Institute to niezwykłe dzieło stararchitektki Zahy Hadid. Bryła powstała na terenie kampusu uniwersyteckiego w Libanie. Funkcjonuje jako otwarta przestrzeń dla ludzi biorących udział w polityce kraju. Instytut ma na celu inicjowanie badań naukowych i poszerzenie stosunków międzynarodowych w świecie arabskim

Obiekt powstał z potrzeby rozwiązywania problemów społecznych. Debaty poruszane w budynku IFI dotyczą problemów, takich jak zmiana klimatu, problem z żywnością i brakiem wody pitnej, problem uchodźców, rozwój młodzieży oraz wiele innych.

Architektura współczesna nowego centrum interakcji i dialogu

W samym sercu uniwersytetu wzniosła się bryła nowego budynku Zahy Hadid. W zachodniej i wschodniej części obiektu pokrytego betonem architektonicznym, na parterze, ulokowane są sale seminaryjne i sale spotkań. Czytelnia, sala warsztatów i pokoje badawcze znajdują się na wyższych kondygnacjach, zawieszone nad zewnętrznym dziedzińcem. Audytorium, które pomieści 100 użytkowników znajduje się pod ziemią. Na dachu znajduje się taras, na którym przemęczeni studenci i profesorowie mogą odpocząć podziwiając widoki. Powierzchnia budynku to 3 000 mkw. Część budynku podniesiona jest ponad poziom terenu, dzięki czemu można było zachować istniejące ciągi komunikacyjne oraz zastany krajobraz.

Tak jak inne obiekty w kampusie, budynek wykonany jest z betonu. Starachitektka i architekci z biura Zaha Hadid zaprojektowali aktywne systemy recyklingu i technologie wodne, dzięki którym zmniejszono negatywne oddziaływanie budynku na środowisko do minimum. Warto zauważyć, że dzięki podniesieniu znacznej części budynku wysoko, ponad poziom parteru, oszczędzono dużo przestrzeni naturalnej niezbędnej użytkownikom kampusu.

Milena Glinojecka

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.