Architektura
ARCHITEKTURA

Architektura współczesna sali koncertowej Beethovena od UNStudio z Amsterdamu

  • Komentarze

Dom Muzyki Beethovena - architektura współczesna projektu UNStudio

Dom Muzyki Beethovena - architektura współczesna projektu UNStudio

  • Dom Muzyki Beethovena Festspielhaus  - widok z zewnątrz na salę koncertową projektu UNStudio
  • Dom Muzyki Beethovena Festspielhaus  - wnętrze sali koncertowej projektu UNStudio
  • Dom Muzyki Beethovena Festspielhaus projektu UNStudio. Widok na bryłę z lotu ptaka

Dom Muzyki Beethovena Festspielhaus to projekt konkursowy autorstwa słynnej pracowni UNStudio z Amsterdamu. Architektura współczesna bazuje na formach geometrycznych. Są to różnej wielkości i różnego kształtu bryły zestawione w kompozycję. Ich masyw i ciężar został zminimalizowany transparentnymi elewacjami ze szkła

Muzyka Beethovena ujarzmiona w bryłę. Architektura współczesna od UNStudio

Przedstawiony projekt to Dom Muzyki Beethovena - Festspielhaus autorstwa UNStudio. Współgranie kontrastujących ze sobą przestrzeni otwartych i zamkniętych, powierzchni ciemnych i jasnych, brył lekkich i ciężkich zainspirowane zostało różnorodnością i bogactwem przeżyć, jakie pozwala doświadczyć muzyka Beethovena. Odwiedzający salę koncertową w niemieckim mieście Bonn są świadkiem architektury współczesnej, która przedstawia zamrożoną w bryle symfonię.

Architekci z biura projektowego UNStudio zaprojektowali otwarte na zewnętrz foyer sali koncertowej. Celem było podkreślenie funkcji publicznej i architektoniczne zaproszenie do korzystania z uroków muzyki. Przestrzeń sali koncertowej została natomiast zaprojektowana w sposób subtelnie filtrujący światło.

Wnętrze nie jest klarownie oddzielone od zewnętrza, a to za sprawą sekwencji betonu architektonicznego i kamienia ze szkłem. Geometria bryły jest widoczna zarówno od strony zewnętrznej budynku, jak również od środka. Konstrukcja wygląda inaczej z różnych punktów widzenia. Architektura współczesna miała za zadanie przedstawiać muzykę Beethovena: nieujarzmioną, niesforną i nieprzewidywalną – przy czym zachwycającą.

Bryły, z których powstał projekt budynku wpisują się skalą w otaczająca zabudowę tworząc „zgrany” kompleks. Duży park zlokalizowany u stóp Domu Muzyki Beethovena łączy przestrzeń publiczną z resztą miasta.

Milena Glinojecka

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.