Architektura
ARCHITEKTURA
Brylantowa elewacja

Brylantowa elewacja centrum handlowego. Warszawski Klif w nowej odsłonie

  • Komentarze

Brylantowa elewacja centrum handlowego

Warszawski Klif w nowej odsłonie. Projekt Grupa 5 Architekci

Fot: grupa 5 architekci
  • Nowa elewacja CH Klif
  • Brylantowa elewacja centrum handlowego

W sobotę w Warszawie otwarcie zmodernizowanej galerii Klif. Brylantową elewację centrum handlowego zaprojektowała pracownia Grupa 5 Architekci.

Zaprojektowana zewnętrzna okładzina w postaci płyt Corian jest pierwszą tej skali zrealizowaną w Polsce elewacją. Nawiązuje kszrtałtem do struktury brylantu.

Brylantowa elewacja

- Naszym celem było zaproponowanie Centrum Handlowe Klif nowej szaty, która uczyni go ikoną architektury - mówi architekt Rafał Grzelewski, projektant modernizacji z pracowni Grupa 5 Architekci. -  Materiał Corian spełniał założenia ideowe i projektowe. Ze względu na to, iż według zapewnień producenta płyty Corian są nieporowate, nietoksyczne, przyjazne środowisku naturalnemu, odporne na działanie promieni UV oraz odnawialne i łatwe w naprawie, mamy pewność że nawet po 10-20 latach intensywnego użytkowania może on wyglądać jak nowy – dodaje.

Gra światła i cienia

Elewacja jest widoczna głównie ze strony ulicy Okopowej z poziomu ruchu kołowego i tramwajowego komunikacji miejskiej w tym rejonie.

- Stad też, podczas analizy sytuacji uznaliśmy, że wymiary obecnej fasady, jak i jej długość stanowią wielką zaletę. Zarówno zatem jakość jak i estetyka jej wykończenia powinny dodawać jej czystości formy i rozpoznawalnego widoku. Stwierdziliśmy także, że doskonałym uzupełnieniem tych walorów będzie zaakcentowanie geometrii grą światła i cienia. Ta inspiracja poprowadziła do głównego motywu jaki został wykorzystany w trakcie projektowania nowej szaty fasady w oparciu o szlachetność i piękno, jakie prezentuje sobą struktura brylantu – mówi Rafał Grzelewski.

przeczytaj rowniez
  • Szkoła marzeń? Gimnazjum w Zurychu
    Szkoła marzeń? Gimnazjum w Zurychu

    Nowoczesna szkoła. Jak powinna wyglądać szkoła idealna? Zaprojektowany przez Christiana Kereza budynek gimnazjum w zuryskiej dzielnicy Leutschenbach, dzięki zastosowaniu stalowych kratownic i całkowicie przeszklonych fasad, wydaje się unosić w powietrzu. Czy tak wygląda szkoła maprzeń? więcej

  • Mistrzowie fotografii architektury: Andreas Gursky
    Mistrzowie fotografii architektury: Andreas Gursky

    Andreas Gursky uznawany za jednego z najważniejszych współczesnych fotografików. Zdjęcia tego niemieckiego artysty wykonane są jakby z oddali, z kosmosu, pozwalają spojrzeć na miasta, ulice z dystansu. Gursky celowo rezygnuje z efektowności i ekspresji na rzecz surowego realizmu więcej

  • Mistrzowie fotografii architektury: Hélène Binet
    Mistrzowie fotografii architektury: Hélène Binet

    Hélène Binet to najsłynniejsza obecnie fotografka architektury na świecie. O jej zdjęciach marzą wszyscy najwięksi architekci. Stale współpracuje m.in. z Zahą Hadid czy Danielem Libeskindem. Celem Binet jest nie tyle dokumentacja budynku, co jego interpretowanie, dzięki czemu zdjęcie nabiera cech niezależnego dzieła sztuki więcej

  • Kostka polska 2.0 - pracownia architektoniczna we Wrocławiu
    Kostka polska 2.0 - pracownia architektoniczna we Wrocławiu

    Budowane w okresie gierkowskim domy-kostki to dziś niedoceniany element pejzażu polskich miast. Kubiczne bryły, ściany pokryte tłuczonym talerzami, czy dach kopertowy – to dizajn, który zainspirował biuro architektoniczne group-arch. Architekci kupili właśnie taką kostkę we Wrocławiu i ją mocno podrasowali. I tak dom-kostka przemienił się w willę-pracownię więcej

Autor: mjc
Zdjęcia: grupa 5 architekci
Data publikacji: 29.11.2012 17:22
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.