Architektura
ARCHITEKTURA

Dom nad morzem. Jak wyglądają bryły rezydencji w Saint-Tropez?

  • Komentarze

Basen na tarasie rezydencji D1 w Saint-Tropez

Basen na tarasie rezydencji D1 w Saint-Tropez

Fot: © Christophe Rouffio
  • Bryła rezydencji D1
  • Ciekawy detal połączenia dwóch częsci bryły rezydencji
  • Idea powstania bryły
  • Jadalnia na tarasie rezydencji D1
  • Jadalnia we wnętrzu domu nad morzem
  • Widok z tarasu na morze...
  • Sypialnia domu nad morzem
  • Widok z tarasu rezydencji D1

Powstała w 2012 roku bryła rezydencji D1 znajduje się w miejscowości Ramatuelle, niedaleko Saint-Tropez we Francji. Usytuowany na stromym terenie dom nad morzem dał projektantowi duże pole do popisu, a to za sprawą widoków, które uatrakcyjniają architekturę współczesną domu

Projekt rezydencji D1 powstał w pracowni Vincent Coste Architecte mieszczącej się w Saint-Tropez. Kompozycja obiektu skupiona jest na tym, aby w jak najlepszy sposób uchwycić ramy widokowe na zachwycające, morskie widoki. Jedną z głównych zasad projektowania domu nad morzem była ekonomia, co jest, oprócz funkcjonalności, jedną z najistotniejszych cech architektury współczesnej. Powierzchnia użytkowa bryły ma ok. 200 mkw. Architektowi udało się zmieścić 5 sypialni na 120 mkw tej powierzchni. Oszczędność powierzchni projekt zawdzięcza również, specjalnie zaprojektowanym, meblom na wymiar, które idealnie wpasowują się we wszystkie zakamarki budynku.


Drewniana rama istotną częścią kompozycji bryły


Solidna, drewniana konstrukcja jest nie tylko częścią kompozycji architektonicznej bryły, ale zapewnia również schronienie przed promieniami słońca, które nierzadko bywają intensywne w tym regionie kraju. Drewniana struktura różnicuje również taras, dzieląc go na części zadaszone, pół-zadaszone i części zupełnie otwarte. Pora dnia, temperatura czy wiatr nie są tu więc nigdy straszne, ponieważ na każdą pogodę znajdzie się rozwiązanie. Drewniana konstrukcja została szczególnie opracowana, wziąwszy pod uwagę koncepcję zrównoważonego rozwoju. Całość zaprojektowana została na potrzeby dostępności z obu stron zbocza, a także tak, aby jak najmniej ingerować w graniczące z bryłą naturalne środowisko.


 

Milena Glinojecka

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.