Architektura
ARCHITEKTURA
Hotel na wodzie?

HOTEL NA WODZIE MIKOŁAJKI. W MIKOŁAJKACH POWSTAJE HOTEL NA ŚRODKU JEZIORA MIKOŁAJSKIEGO

  • Komentarze

Hotel na wodzie w Mikołajkach 4

Hotel na wodzie w Mikołajkach. Hotel powstający na jeziorze Mikołajskim to jedyna tego typu inwestycja na Mazurach.

Fot: materiały inwestora
  • Hotel na wodzie w Mikołajkach
  • Hotel na wodzie w Mikołajkach 2
  • Hotel na wodzie w Mikołajkach 3
  • Hotel na wodzie w Mikołajkach 4
  • Hotel na wodzie w Mikołajkach 5

HOTEL NA WODZIE W MIKOŁAJKACH to inwestycja na środku jeziora Mikołajskiego. Na Mazurach przybędzie jedyny w swoim rodzaju hotel na wodzie. Zobacz zdjęcia hotelu na wodzie w Mikołajkach.

Prezentowany projekt stanowi część Zespołu Apartamentowo – hotelowego w Mikołajkach nad Jeziorem Mikołajskim. Składa się on z budynku Hotelowego z gastronomią i częścią konferencyjną na 360 osób i częścią apartamentową na 95 apartamentów z basenem, zespołem wellness spa, znajdującą się na Wyspie Ptasiej, do której dostęp realizowany jest poprzez pomost komunikacyjny pomiędzy stałym lądem a wyspą. Integralną część kompleksu stanowi realizowana w szerokim zakresie infrastruktura żeglarska – liczne pomosty cumownicze dla łodzi i jachtów, zlokalizowane na stałym lądzie, jak również na wyspie.

Hotel na wodzie w Mikołajkach jedyna taka inwestycja na Mazurach

Założenia projektowe wynikające z korzystnych zapisów warunków zabudowy miały prowadzić do stworzenia silnego akcentu urbanistycznego zlokalizowanego po przeciwległej stronie brzegu jeziora w relacji do centrum miasta i niejako wzmocnić zwartą zabudowę miasta po tej stronie jeziora, tworząc atrakcyjną, zurbanizowaną linię brzegową. Od samego początku zamiarem autorów było stworzenie niebanalnej nowoczesnej architektury w oparciu o pozornie tradycyjne formy lokalnej zabudowy.

Chodziło o to, by tradycyjne formy zabudowy stały się punktem wyjścia do projektowania a nie jego celem. Bryła budynku na wyspie jest swoistą transpozycją tradycyjnego budynku z jego formy pierwotnej w całkowicie nową formę, przekształcenie jej realizowane poprzez załamujące się płaszczyzny dachów i przejście w ściany dominanty – wieży. Bryła budynku, w zamyśle autorów, jest metaforą tradycyjnej formy dynamicznie przekształcającej się w nowe.

Połączeniem pomiędzy tradycją a nową wartością architektoniczną, łączącą przeszłość z przyszłością. Istotnym elementem spójności wypowiedzi było zastosowanie jednakowego materiału na dach i ścianę, które dodatkowo potęguje założony efekt. Kolor oraz materiał okładzinowy to również przekształcenie tradycyjnie pojętego materiału dachówki o ceglasto – czerwonym kolorze w nowoczesny rodzaj pokrycia poprzez zwiększenie formatu elementów pokrycia uzyskanie rodzaju jednorodnej „skóry” budynku.

Hotel na jeziorze Mikołajskim. Oryginalna budowla

Znaczna część fasady budynku to szklone fasady i balustrady mające odbijać otaczającą wodę oraz krajobraz potęgując efekt zderzenia natury z dziełem materialnym, którym jest budynek jak również „wprowadzić” otaczający krajobraz do wnętrz budynku. W nocy mieniące się światła oraz subtelne podświetlenie obiektu stanowić ma rodzaj latarni rozświetlającej okolicę widoczną w oddali wraz z jej odbiciem w tafli jeziora. Na półwyspie całość założenia uzupełnia jednokondygnacyjny budynek o funkcji konferencyjnej i restauracyjnej stanowiący jednocześnie główny podjazd pod kompleks. Jego forma tworzy przeciwstawny akcent do smukłej sylwety budynku hotelowego na wyspie.

Jest on bardziej przysadzisty, pełny, zorientowany horyzontalnie. Poprzez szklane fasady otwarty otwiera się jednak na atrakcyjną widokowo stronę jeziora Mikołajskiego oraz malowniczą sylwetkę miasta Mikołajki. ścianami z atrakcyjnymi otwarciami fasadami szklanymi od ciekawych widokowo stron. Fasada i dach zostały potraktowane w identyczny sposób jak budynek na wyspie z jednakowo pokrytymi architektoniczną „skórą” ścianami i dachami. Budynek na wyspie zaprojektowano w technologii żelbetowej w układzie tarcze - stropy i gdzie niegdzie w układzie mieszanym ze słupami. Dach w technologii żelbetowej, drewnianej i stalowej.

>>Ranking Top 10 najlepszych hoteli na świecie. Znasz te najlepsze?

Całość budynku posadowiona została na palach żelbetowych, część podziemna, z racji na warunki gruntowe, realizowana jest w technologii wanny szczelnej. Budynek na półwyspie zaprojektowano w technologii stalowej z posadowieniem na płycie żelbetowej wspartej na palach. Pomimo dosyć odważnego podejścia do rozwiązań formalnych i funkcjonalnych, od samego początku projekt zyskał uznanie lokalnych władz. To skłoniło inwestorów do myślenia o kontynuowaniu rozbudowy kompleksu. Obecnie trwają prace projektowe nad przygotowaniem do realizacji kolejnego obiektu o funkcji mieszkalnej, zlokalizowanego na półwyspie w sąsiedztwie budynku konferencyjno restauracyjnego, połączonego funkcjonalnie z uprzednio zaprojektowanym na wyspie zespołem hotelowo – apartamentowym przez rozpostarty nad jeziorem pieszy łącznik.

Dane projektu: Autorzy: P.K. Studio Projektowe z Gdańska
Arch.: Marcin Fryzowski, Piotr Kutek
Projekt przy współpracy z firmą konstrukcyjną: Fort Polska Sp. z o.o. z Bydgoszczy
Inwestor: Inpro S.A. z Gdańska.

przeczytaj rowniez
  • Mistrzowie fotografii architektury: Balthasar Burkhard
    Mistrzowie fotografii architektury: Balthasar Burkhard

    Balthasar Burkhard słynie z czarnobiałych, wielkoformatowych serii fotograficznych. więcej

  • Mistrzowie fotografii architektury: Vera Lutter
    Mistrzowie fotografii architektury: Vera Lutter

    Vera Lutter jest znana ze swych monumentalnych, czarnobiałych fotografii przestrzeni miejskich. Jej zdjęcia to negatywy, powstające w przekształconych w camera obscura pomieszczeniach. Odrealnione obrazy miast, tworzone przez artystkę, są rozpoznawalne na całym świecie więcej

  • ŻYCIE W ARCHITEKTURZE 2000
    ŻYCIE W ARCHITEKTURZE 2000

    Celem konkursu jest promocja najlepszej architektury miejskiej, zrealizowanej w okresie Trzeciej Rzeczypospolitej oraz pobudzenie wrażliwości społecznej na kształt naszego otoczenia. więcej

  • Na granicy możliwości – wieżowiec Taipei 101
    Na granicy możliwości – wieżowiec Taipei 101

    Wieżowiec Taipei 101 w mieście Tajpej, stolicy Tajwanu. Mający 508 metrów gigant jest dzisiaj najwyższym budynkiem na świecie. Jego projektantom przyszło się zmierzyć z problemami trudnych warunków posadowienia (jakość gruntu określono jako niezadowalającą), silnych wiatrów  (tajfuny występują tu kilka razy w roku) i trzęsień ziemi (działka jest położona około 200 metrów od linii uskoku tektonicznego). Budynek należało wyposażyć w specjalny system tłumienia drgań i kołysania, by zapewnić możliwie jak największy komfort dziesięciu tysiącom jego użytkowników. Jednocześnie do poruszania się między  wszystkimi 101 kondygnacjami przeznaczono 61 wind, z czego dwie, zapewniające dojazd na najwyżej położone piętra osiągają rekordowe szybkości, potwierdzone wpisem do Księgi Rekordów Guinessa. więcej

Zdjęcia: materiały inwestora
Data publikacji: 23.08.2012 13:10
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.