Architektura
ARCHITEKTURA
Kuchenne rewolucje. Samui

Jaka restauracja zostanie odmieniona w najnowszym odcinku „Kuchennych Rewolucji” Magdy Gessler? Jak wygląda?

  • Komentarze

Archirama News

Archirama news. Śledzimy najnowsze projekty, realizacje i inwestycje

Fot: materiały prasowe

Tym razem Magda Gessler bierze na warsztat krakowską restaurację „Samui”. Co to za miejsce i dlaczego potrzebna jest mu rewolucja warszawskiej restauratorki? Zajrzeliśmy do wnętrza retauracji "Samui", którą odwiedzi Magda Gessler.

Restauracja "Samui" znajduje się na ulicy Wiślnej w samym centrum zabytkowej części Krakowa, tuż przy Rynku Starego Miasta. Jest jedyną tajską restauracją w Krakowie. Lokalizacja nie zdziałała jednak cudów, bo zrozpaczony właściciel zmuszony był do ostatecznego kroku, by ratować podupadający lokal i wezwał na pomoc Magdę Gessler prowadzącą "Kuchennych Rewolucji".

Mimo, że pomysł na restaurację zrodził się z prawdziwej pasji do tajlandzkiego boksu, kuchni, wnętrz, smaków i zapachów, to nie przełożyło się to ani na liczbę, ani na zadowolenie gości. Po Krakowie krążą jednak opinie, że to wcale nie kuchnia stanowi największy problem „Samui”, ale to wystrój sprawia, że ryba w sosie curry staje w gardle.

>>Zobacz wnętrza warszawskich restauracji Magdy Gessler

Wśród negatywnych komentarzy, które można znaleźć na krakowskich forach najczęściej pojawiają te z zarzutami, że wystrój restauracji jest nijaki, niekonsekwentny, że właściciel nie może zdecydować się, czy chodzi mu o wnętrze tajskie, czy krakowskie.

W efekcie „Samui”, którą odwiedzi Magda Gessler została skrzywdzona brakiem zdecydowania. Ściany występują aż w trzech odsłonach: białe tynkowane ściany, ściany malowane na fioletowo oraz ściany surowe, z odkutymi miedzianymi cegłami.

Górna, główna sala dużo bardziej, niż piwnica odwołuje się do orientalnych inspiracji. Lampiony, miniaturowe drzewa, bogato zdobione poduszki i niskie stoliczki umożliwiające prawdziwie tajski sposób spożywania potraw, to bardzo trafione elementy. Do tego subtelne połączenie drewna i białego koloru. Ciekawe jakie zmiany wprowadzi Magda Gessler? bo może na kuchni się nie znamy ale z tego wnętrza można stworzyć coś naprawdę interesującego.

przeczytaj rowniez
Autor: Klaudyna Liszewska
Zdjęcia: materiały prasowe
Data publikacji: 17.04.2012 14:42
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.