W Bolywood produkuje się rocznie przeszło tysiąc filmów. Choć moda na kino indyjskie w Europie czy USA już przygasła, nad brzegami Gangesu rodzime produkcje wciąż są najwyżej cenione, a biznes filmowy świetnie sobie radzi.
Konkurs architektoniczny Film City Tower: Bollywood reimagined to próba znalezienia symbolu, wizytówki filmowego miasta. Ma się nią stać nowa, efektowna bryła wieżowca. Organizatorzy konkursu mówią o formie futurystycznej i nowoczesnej, ikonie architektury na miarę Indii. Bryła ma stać się nowym symbolem miasta, jak sto lat temu Brama Indii. Jako atrakcja turystyczna, budynek powinien oferować przestrzeń dla różnych grup użytkowników, w tym punkty widokowe otwierające się na panoramę metropolii.
Wieżowiec ma łączyć różne funkcje konieczne do działania Bolywood, począwszy od biur, przez studia po pomieszczenia techniczne. Zintegrowanie tych obiektów pomoże w poprawieniu funkcjonalności, a przy tym pozwoli na bardziej racjonalne wykorzystanie terenu. Grunt w mieście liczącym już 17 milionów mieszkańców staje się w końcu coraz droższy.
Projektanci nowego wieżowca mają także zastanowić się nad wykorzystaniem alternatywnych źródeł energii.
W konkursie mogą brać udział zespoły liczące nie więcej niż trzech projektantów. Termin rejestracji mija 14, zaś składania zgłoszeń 15 lutego 2016. Ogłoszenie wyników konkursu architektonicznego zaplanowane jest na 12 marca 2016. Główna nagroda to 100 000 rupii indyjskich (ok. 6000 zł).
Więcej informacji: archasm.in
