Architektura
ARCHITEKTURA

Lampa – dynia. Pachnąca bryła abażuru? Po prostu - O!

  • Komentarze

Lampa O! Bryła abażuru wykonana została z pachnącego tworzywa

Osłonka na żarókę O! Projekt Designlab, czyli zapach w architekturze wnętrz

Fot: materiały prasowe Luminosfera

Lampa O!: polski design, włoskie wykonanie i zaskakujący pomysł

O! – krótka i łatwa do zapamiętania nazwa jest ważna, ale podstawa to dobry pomysł. Projektanci z zespołu Designlab postawili na nową funkcję lampy. Światło ma nie tylko praktyczne znaczenie. Buduje nastrój we wnętrzach, nadaje im charakter. Podobne znaczenie ma zapach...

Architektura wnętrz i zapach

O! to przypominająca kształtem dynię osłona na energooszczędną żarówkę. Wykonana jest ze specjalnego tworzywa, nasyconego aromatycznymi substancjami, które uwalniają się pod wpływem ciepła. W ten sposób zapach uwalniany jest wtedy, kiedy go potrzeba – gdy w pomieszczeniu ktoś jest. Źródłem ciepła jest sama żarówka; nawet najbardziej energooszczędna część zużywanej energii elektrycznej przekształca właśnie w ciepło.

Osłonka dostępna jest w różnych wersjach i kolorach. Może być wykorzystana w lampach z abażurem, albo sama występować jako osłona żarówki.

Historia lampy O! sięga 2008 roku kiedy na zaproszenie firmy Meble Vox wzięlismy udział w zamkniętym konkursie 2 w
Chociaż pomysł nie spotkał się z zainteresowaniem producenta, my wierząc w potencjał naszej koncepcji, postanowiliśmy kontynuować pracę nad projektem. Po trwających prawie 1,5 roku eksperymentach materiałowych i technologicznych O! w ostatecznym kształcie zostało zaprezentowane szerszej publiczności podczas targów DMY w Berlinie, które zaowocowały licznymi propozycjami współpracy. Ostatecznie współproducentem i dystrybutorem lampy została włoska firma Martinelli Luce, która z powodzeniem sprzedaje produkt we wszystkich krajach Unii Europejskiej – mówi o historii projektu Magdalena Czapiewska, projektantka z Designlab.


Grupa powstała w 2006 roku w Wielkiej Brytanii, teraz działa w Polsce. Designlab zajmuje się architekturą wnętrz, projektowaniem mebli i dodatków, ale też przestrzeni publicznych. Trzonem zespołu są Magdalena Czapiewska i Karol Murlak, absolwenci Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Falmouth College of Art, wspierani przez Grzegorza Nawackiego.



do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.