Architektura
ARCHITEKTURA
Japońska bryła

Modernistyczna bryła otwarta na japoński las

  • Komentarze

Japoński minimalizm

Wnętrza M Residence ukończonego niedawno w Japonii

Fot: materiały prasowe
  • Japoński minimalizm
  • Japoński minimalizm
  • Modernistyczna bryła

Modernistyczna bryła przypominająca kartonowe pudełko w samym środku gęsto porośniętego drzewami parku w Japonii - tak prezentuje się najnowsza realizacja pracowni Shinichi Ogawa & Associates. Budynek zaprojektowany został z właściwym dla japońskiej tradycji szacunkiem dla otaczającej go natury. Brutalistyczna bryła doskonale wpisała się w kontekst porośniętego drzewami górskiego otoczenia, a panoramiczne okna, które częściowo zastąpiły elewację dały mieszkańcom domu intensywne poczucie jedności z naturą.

Modernistyczne bryły w krajach Dalekiego Wschodu nigdy nie pozostawały w sprzeczności z lokalnymi tradycjami oraz środowiskiem naturalnym. Poprzez nadanie budynkowi przez architekta właściwej formy, piękno przyrody może zostać wręcz spotęgowane i tym samym bliższe człowiekowi.  Doskonale wkomponowana w górski i zalesiony krajobraz M Residence to jeden z przykładów bardzo udanego flirtu z naturą.

Zatarte granice

Ze względu na spektakularny widok, południowa elewacja M Residence została wyposażona w ogromne przeszklenia. Praktycznie cała ściana została zastąpiona przesuwnymi skrzydłami szwajcarskich okien PanoramAH! Dzięki temu zabiegowi mieszkańcy rezydencji mogą cieszyć się niczym nie zakłóconym widokiem na drzewa otaczające dom. Efekt jedności z naturą można spotęgować po rozsunięciu szyb, kiedy następuje całkowite zjednoczenie wnętrza domu z jego otoczeniem. Piękny widok za oknami staje się wtedy najbardziej dekoracyjną częścią wystroju ascetycznie urządzonego wnętrza.

Relaks z widokiem

Sypialnie gospodarzy i salon w M Residence zostały umieszczone na piętrze. Był to zabieg celowy, ponieważ dzięki temu znalazły się one na wysokości czubków drzew. To sprawiło, że są one niemal na wyciągnięcie ręki.

Na tym samym poziomie został również umiejscowiony minimalistyczny salon kąpielowy z zapierającym dech w piersiach widokiem na zieleń i dalsze pasmo górskie. Jedynym meblem jest tam wanna o prostym, surowym kształcie, która jednocześnie jest na tyle głęboka, że można się w niej zanurzyć po samą szyję. W japońskiej tradycji, taka wanna nie służy do mycia, lecz do… relaksu. Dzięki przeszklonej ścianie i niesamowitemu widokowi za oknem kąpiel w gorącej wodzie staje się nie tylko cielesną przyjemnością, ale też duchową.

Światło dzienne, wpuszczane poprzez panoramiczne okna do środka budynku doskonale rozjaśnia pomieszczenia.

przeczytaj rowniez
  • Szkoła marzeń? Gimnazjum w Zurychu
    Szkoła marzeń? Gimnazjum w Zurychu

    Nowoczesna szkoła. Jak powinna wyglądać szkoła idealna? Zaprojektowany przez Christiana Kereza budynek gimnazjum w zuryskiej dzielnicy Leutschenbach, dzięki zastosowaniu stalowych kratownic i całkowicie przeszklonych fasad, wydaje się unosić w powietrzu. Czy tak wygląda szkoła maprzeń? więcej

  • 40 lat temu otwarto pierwsze w Polsce muzeum oceanograficzne
    40 lat temu otwarto pierwsze w Polsce muzeum oceanograficzne

    Utworzone w 1971 roku Muzeum Oceanograficzne i Akwarium Morskie Morskiego Instytutu Rybackiego w Gdyni było pierwszą w kraju placówką, gdzie zwiedzający mogli podglądać morską florę i faunę. Sam obiekt muzeum to ciekawy, modernistyczny gmach z międzywojnia ze szklaną rotundą z czasów powojennych więcej

  • Christian Kerez: Nie interesują mnie efekty specjalne
    Christian Kerez: Nie interesują mnie efekty specjalne

    Nie interesują mnie gadżety i efekty specjalne, tylko wyrażanie podstawowych pojęć architektonicznych, takich jak przestrzeń czy światło. Wszystko powinno wychodzić od jednego pomysłu – mówi Christian Kerez, szwajcarski architekt, projektant przyszłej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie więcej

  • Henry van de Velde i tajemnica prowincji
    Henry van de Velde i tajemnica prowincji

    Nieczęsto zdarza się, że odkrywamy zupełnie nieznane dzieło wybitnego europejskiego architekta, klasyka sztuki XX wieku. Niedawno okazało się, że autorem wnętrz sanatorium, obecnie domu pomocy społecznej, w lubuskim Trzebiechowie jest Henry van de Velde. Podsumowaniem prowadzonych od kilku lat badań jest wspólna niemiecko-polska publikacja więcej

Autor: materiały prasowe
Zdjęcia: materiały prasowe
Data publikacji: 13.12.2012 10:49
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.