Za najbardziej innowacyjny wysoki budynek na świecie roku 2010 jury konkursu International Highrise Award uznało apartamentowiec The Met w Bangkoku. Zaprojektowany przez biura WOHA i Tandem Architects, znajduje się w gęsto zabudowanej dzielnicy Sathorn. Elewacje 230-metrowego budynku tworzą pokryte zielenią balkony, a jego wnętrze przecinają wolne przestrzenie, dzięki czemu mimo tropikalnego klimatu klimatyzacja jest niekonieczna.
W finałowej piątce znalazły się też: Aqua Tower (Chicago, Studio Gang Architects), Shanghai World Financial Center (Szanghaj, Kohn Pedersen Fox Associates), Mode Gakuen Cocoon Tower (Tokio, Tange Associates) oraz najwyższy na świecie 828-metrowy Burj Khalifa (Dubaj, Skidmore, Owings & Merrill) – ten ostatni wyróżniono za technologiczną innowacyjność.
Nagrodę o wartości 50 000 euro wręczono po raz czwarty, przyznaje ją co dwa lata Miasto Frankfurt nad Menem we współpracy z Deutsches Architekturmuseum i DekaBank.
Informacje: www.international-highrise-award.com

-
Andreas Gursky uznawany za jednego z najważniejszych współczesnych fotografików. Zdjęcia tego niemieckiego artysty wykonane są jakby z oddali, z kosmosu, pozwalają spojrzeć na miasta, ulice z dystansu. Gursky celowo rezygnuje z efektowności i ekspresji na rzecz surowego realizmu więcej
-
Hélène Binet to najsłynniejsza obecnie fotografka architektury na świecie. O jej zdjęciach marzą wszyscy najwięksi architekci. Stale współpracuje m.in. z Zahą Hadid czy Danielem Libeskindem. Celem Binet jest nie tyle dokumentacja budynku, co jego interpretowanie, dzięki czemu zdjęcie nabiera cech niezależnego dzieła sztuki więcej
-
Budowane w okresie gierkowskim domy-kostki to dziś niedoceniany element pejzażu polskich miast. Kubiczne bryły, ściany pokryte tłuczonym talerzami, czy dach kopertowy – to dizajn, który zainspirował biuro architektoniczne group-arch. Architekci kupili właśnie taką kostkę we Wrocławiu i ją mocno podrasowali. I tak dom-kostka przemienił się w willę-pracownię więcej
-
Czeski architekt i artysta Jiří Kroha nie stał się liderem żadnego z kierunków; konsekwentnie, na uboczu, dokonywał „cichych rewolucji” – najczęściej ignorowanych przez współczesnych mu ludzi sztuki. Dziś jego dorobek przypomina wrocławskie Muzeum Architektury więcej
