Architektura
ARCHITEKTURA

Jak pracuje się w Biedronce? Architektura wnętrz

  • Komentarze

Foyer nowej architektury wnętrz dla firmy Jeronimo Martins Polska S.A

Foyer nowej architektury wnętrz dla firmy Jeronimo Martins Polska S.A

Fot: Szymon Polanski
  • Mapa zawieszona obok lady recepcyjnej z oznaczoną lokalizacją sklepów Biedronka w całej Polsce
  • Strefa pomieszczeń biurowych ze specjalnie zaprojektowanymi przegrodami ze szkła
  • Kolorowe wnętrze prezentujące, w sposób niekonwencjonalny, sukcesy firmy

Jaką architekturę wnętrz cenią właściciele Biedronki? Projekt minimalistycznej architektury wnętrz powierzchni biurowej dla firmy Jeronimo Martins Polska S.A, zlokalizowanej przy ul. Dolnej 3 w Warszawie, wykonała pracownia KSArchitekci. Firma jest między innymi właścicielem sieci handlowej Biedronka i utrzymuje się w czołówce najprężniej rozwijających się firm na polskim rynku. Idealne wnętrze odzwierciedla ten sukces

Współczesna architektura dla Biedronki

W roku firma 2012 Jeronimo Martins Polska S.A otrzymała nagrodę, w kategorii New Retail Concept of the Year za skutecznie przeprowadzoną zmianę wizerunku największej sieci sklepów w Polsce. Z uwagi na tak duży sukces biuro firmy wymagało nowoczesnej aranżacji wnętrz. Pracownia architektoniczna KSArchitekci, założona przez Krzysztofa Skłodowskiego, jest autorem kompleksowego projektu nowej architektury wnętrz dla biura właściciela Biedronki.

Za strefę recepcyjną, strefy zarządu, elementy identyfikacji biura oraz system informacji odpowiedzialna jest natomiast Grupa Advertis, która oprócz projektowania wnętrz, stoisk handlowych i innych przestrzeni komercyjnych zajmuje się również tworzeniem identyfikacji wizualnej różnych marek.

Zależało nam na tym, aby przestrzenie były nośnikiem komunikatu o sukcesie biznesowym firmy. Obecnie każda z powierzchni jest wizytówką marki. Wkraczając w kolejne przestrzenie, dowiadujemy się coraz więcej o gospodarzu, poznajemy historię firmy – mówi Paweł Gardasiewicz, prezes Grupy Advertis.

Minimalizm i promocja

Minimalistyczne wnętrze foyer, zlokalizowane na parterze, to pierwsze pomieszczenie, do którego wchodzimy. Nad recepcją, na szkle, umieszczono logotyp firmy wykonany ze stali nierdzewnej. Pojawiły się tam również nieduże logotypy marek wchodzących w skład grupy, czyli Biedronka, Hebe czy APTEKA+NAZDROWIE. Ważnym elementem wystroju jest mapa Polski z naniesionymi lokalizacjami sieci sklepów Biedronka, która powieszona jest tuż obok lady recepcyjnej. Mapa została wykonana w technice drukowania na szkle. Co więcej, mapa wyposażona jest w elektroniczny licznik zasięgu sieci sklepów dzięki czemu każda osoba odwiedzająca siedzibę firmy dowie się, że Jeronimo Martins jest właścicielem największej sieci sklepów w Polsce.
Kolejne pomieszczenie to strefa dla gości, w której znajduje się słup z wymienną grafiką podświetlany ledami, na którym prezentowane są założenia firmy oraz filary jej działalności. Idee popartę są nagrodami, które prezentują się tuż obok w wolnostojących, okrągłych ekspozytorach. Szkło w architekturze tych wnętrz stanowi ważny element wizerunku marki.

Celem wypracowanym przez pracownię KSArchitekci oraz poszczególne działy firmy Jeronimo Martins było uzyskanie spójnego obrazu wizerunku marki. Stąd powtarzający się motyw szkła i dekoracyjnej aplikacji z folii imitującej piaskowanie. Łatwemu odnalezieniu się w przestrzeni sprzyja natomiast przypisana każdemu z pięter inna kolorystyka – tłumaczy Krzysztof Skłodowski.

 

Milena Glinojecka

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.