Pierwsza taka realizacja w Warszawie jest zgodna z Warszawską Polityką Mobilności, a zarazem kontynuacją idei przybliżania mieszkańcom Wisły. Przez ostatnie lata w okolicach rzeki powstały bulwary, ścieżki rowerowe, liczne restauracje, kluby i kawiarnie. Teraz czas na pierwszy most pieszo - rowerowy, który połączy dwa końce Warszawy.
Nowy most na Wiśle ma być wizytówką Warszawy
Projekt nowej przeprawy musi być unikalny, dużą wagę przykłada się do wyrazu architektonicznego, którego niestety w większości pozbawione są pozostałe warszawskie mosty. W istniejących przeprawach liczyła się przede wszystkim ich funkcja użytkowa, a w ogłoszonym w środę konkursie, poza funkcją, ważny jest wyraz architektoniczny i wkomponowanie w otaczający krajobraz. Do konkursu zaproszeni zostali architekci zarówno z polskich, jak i zagranicznych pracowni. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa kładki przez Wisłę, rozpocznie się jeszcze w 2017 roku, a zakończy w roku 2019. Przewiduje się, że inwestycja kosztować będzie około 30 mln złotych.
Nowa przeprawa połączy dwa brzegi Wisły: od ul. Okrzei do ul. Karowej. Dzięki takiej lokalizacji uda przybliżyć się Pragę do Centrum, co znacznie polepszy komunikację. Możliwe będzie wytworzenie trasy spacerowej od ul. Ząbkowskiej, aż po Powiśle i Krakowskie Przedmieście. Co więcej, połączą się dwa architektonicznie rodmienne brzegi Wisły.