Justus Pysall (1961) i Peter Ruge (1959) założyli pracownię w czasach największego boomu budowlanego w Berlinie, w 1993 roku. Jedną z najbardziej odczuwalnych potrzeb nowej-starej stolicy Niemiec był brak odpowiednich budynków dla placówek dyplomatycznych. Pysall.Ruge mają więc w portfolio kilka ambasad. Najpierw współpracowali ze skandynawskimi architektami przy opracowywaniu dokumentacji i prowadzeniu realizacji słynnego kompleksu ambasad Danii, Finlandii, Islandii, Norwegii, Szwecji (1996-1999, ilustracja: str. 79), następnie już samodzielnie zaprojektowali i zrealizowali rezydencję ambasadora RPA (2000-2001), ambasadę Zjednoczonych Emiratów Arabskich (2000), a we współpracy z KGS Architects z Toronto – ambasadę kanadyjską przy Leipziger Platz. W roku 2003 biuro zdobyło I nagrodę w konkursie na siedzibę ubezpieczalni Securvita w Hamburgu (2003-2006), ostatnio natomiast wygrało dwa prestiżowe konkursy: masterplan dla miasta Mianyang w Chinach i BBI Business Park na przedmieściach Berlina, przy planowanym nowym lotnisku (2007).
Wątek polski pojawił się w pracowni, gdy w 1997 roku podjął z nią współpracę architekt, a wtedy jeszcze student, Bartłomiej Kisielewski (dyplom WA PK 1998), pracujący przedtem m.in. w biurze Shina Takamatsu i krakowskim DDJM. Po uzyskaniu uprawnień budowlanych rozpoczął stałą pracę w Pysall.Ruge, stając się partnerem dla polskich projektów biura. Pierwszym sukcesem konkursowym, a potencjalnie pierwszą znaczącą realizacją, jest muzeum lotnictwa w Krakowie (2005).
Pracownia specjalizuje się w międzynarodowych projektach budynków o wysokim standardzie. Polska, z coraz większą liczbą świadomych inwestorów, jest jednym z naturalnych kierunków zainteresowania biura. Projekt budynku głównego Muzeum Lotnictwa w Krakowie był naszym trzecim polskim konkursem, po Muzeum Kantora i wyróżnieniu za ratusz w Legionowie. Do jego wyboru przekonała nas ciekawa i skomplikowana funkcja oraz ranga miejsca (jedyne takie muzeum w Polsce, o unikatowych zbiorach). Inwestor zostawił też projektantom dużą swobodę kształtowania przestrzeni. Pozwoliło nam to na zaprojektowanie nietypowego obiektu o nowoczesnej formie, przy zachowaniu logicznego i ekonomicznego rozplanowania funkcji.