Stadion miejski w Tuluzie ma już długą historię. Został oddany do użytku już w 1937 roku. Na przestrzeni lat był wielokrotnie konserwowany i modernizowany. Dwie główne przebudowy przeszedł w 1949 i 1997 roku. Właśnie pod koniec lat 90. ubiegłego wieku uzyskał obecny kształt. Wiele elementów trzeba było wymieniać już po czterech latach. W 2001 roku wybuch w pobliskich zakładach poważnie uszkodził budowlę, konieczne były naprawy. W 2005 roku obiekt wyposażono w nowe telebimy. Widoczna zmianą była też wymiana siedzisk na biało-fioletowe.
Kolejne znaczące zmiany miały być wprowadzone przed Euro 2016. Ogłoszono konkurs architektoniczny, mówiono o zwiększeniu pojemności stadionu i jego unowocześnieniu. W 2012 roku lokalne władze wycofały się z niektórych wcześniejszych pomysłów. Decydującą rolę odegrała konieczność ograniczenia wydatków. Budżet zmniejszono o około 30 mln euro, prawie połowę planowanych początkowo kosztów. Oznaczało to m.in. rezygnację z takiego zaaranżowania stadionu, by można było łatwo urządzać na nim koncerty i inne wielkie imprezy nie związane ze sportem. Trzeba się było pożegnać także z myślą o drugim poziomie trybun dla dodatkowych kilku tysięcy kibiców, a także z zewnętrzną promenadą wokół obiektu. Pojemność stadionu nie tylko nie wzrosła, ale wręcz się zmniejszyła. Priorytetami były bezpieczeństwo i wygoda użytkowników, a nie maksymalna liczba miejsc. W trakcie prac modernizacyjnych przebudowano za to otoczenie stadionu, strefę wejściową z kasami oraz boisko. Obecnie mieści ok. 33 000 kibiców.
Władze miasta zainwestowały za to w transport publiczny, co powinni docenić kibice dojeżdżający do stadionu komunikacją miejską. Zaletą obiektu jest niewielka odległość dzieląca Stadium de Toulouse od centrum miasta. To niewiele ponad trzy kilometry, więc w razie potrzeby dystans można pokonać bez większego wysiłku pieszo. Albo na rowerze, bo francuskie „różowe miasto” ma dobry system miejskich wypożyczalni, Vélô Toulouse.
Stadion wybudowany został na niewielkiej wyspie, w otoczeniu zieleni.
- 1
- 2

-
Siedziska na stadionach muszą wiele wytrzymać. Rebecca Stewart z firmy Arup opowiada o projektowaniu siedzisk na Euro 2016, krzesłach i swoim biurze więcej
-
Mecz Polska Czechy już 16 czerwca we Wrocławiu. Właśnie na stadionie we Wrocławiu rozstrzygnie się awans polskiej reprezentacji do ćwierćfinału Euro 2012. Sprawdź czego nie wiesz o stadionie we Wrocławiu. więcej
-
Z prasy. W najnowszym miesięczniku Architektura Architektoniczny przewodnik na Euro 2012. Przeczytaj o stadionach na Euro 2012, zobacz opisy lotnisk i dworców. więcej
-
Loże VIP na PGE Arena, to najbardziej ekskluzywne miejsca trybun na gdańskim stadionie. Zobacz wnętrza lóż, z których VIP - py będą śledzić zmagania podczas Euro 2012. [ZDJĘCIA LOŻE VIP NA PGE ARENA] więcej

- WNĘTRZA: Stadiony na Euro 2016. Punkt widzenia, punkt siedzenia
- ARCHITEKTURA: Polska Czechy we Wrocławiu. Wszystko o stadionie we Wrocławiu
- ARCHITEKTURA: Miesięcznik Architektura z architektoniczny przewodnikiem na Euro 2012
- WNĘTRZA: Loża VIP na PGE Arena. Najbardziej luksusowa trybuna na Lechii Gdańsk
- ARCHITEKTURA: Newsweek: Ukraina – zbudujemy stadiony, zasłonimy śmieci