Architektura
ARCHITEKTURA

Wieżowiec mieszkalny jak drzewo – bryła autorstwa starachitekta Fujimoto

  • Komentarze

Bryła White Tree projektu stararchitekta Sou Fujimoto

Bryła White Tree projektu stararchitekta Sou Fujimoto

Fot: Sou Fujimoto
  • Bryła White Tree projektu stararchitekta Sou Fujimoto. Projekt wygrał w konkursie architektonicznym Architectural Folie of the 21st Century
  • Bryła White Tree projektu stararchitekta Sou Fujimoto. Tarasy połączone sa ze sobą przestrzeniami wspólnymi
  • Bryła White Tree projektu stararchitekta Sou Fujimoto. Tarasy i balkony rozchodzą się promieniście
  • Bryła White Tree projektu stararchitekta Sou Fujimoto. Jedno z wnętrz 17-kondygnacyjnej wieży mieszkalnej

Bryła projektu stararchitekta Sou Fujimoto czerpie z natury – zarówno w kwestii  formy architektonicznej przypominającej drzewo, jak i ekologii, ograniczając zużycie energii

Japoński wieżowiec we Francji – ogromne drzewo w centrum miasta

Japoński stararchitekt Sou Fujimoto i jego pracownia zostali zwycięzcami w konkursie architektonicznym zatytułowanym Architectural Folie of the 21st Century. Projekt, który wygrał przedstawia architekturę współczesną w formie białej, rozłożystej wieży, zlokalizowanej w mieście Montpellier, na południu Francji. Bryła mieści w sobie mix funkcjonalny - są tu mieszkania, restauracje, galerie sztuki i przestrzenie biurowe.

17-kondygnacyjna wieża mieszkalna o nazwie White Tree (L’Arbe Blanc) przybrała formę drzewa. Drugą istotną kwestią, którą kierowali się architekci, była inspiracja funkcjonowaniem miasteczka Montpellier, w którym życie toczy się na zewnętrz. Mieszkańcy żyją tu na granicy prywatności. Jadają, pracują i spędzają czas na tarasach, balkonach, w kawiarniach czy w parkach. Unikają samotności w czterech ścianach i nie boję się obserwacji innych ludzi.

Budynek, który powstał odzwierciedla charakter mieszkańców. Pomieszczenia zostały przedłużone wspornikami z balkonami i tarasami, z których wiele jest ze sobą połączonych, tworząc wielopoziomowe galerie i przestrzenie wspólne. Tarasy wyrastają promieniście od rdzenia konstrukcyjnego bryły. Budynek zaprojektowany jest tak, żeby łączyć nowoczesność i historię, w tym przypadku stare centrum miasta Montpellier i nowe dzielnice Port Marianne oraz Odysseum. Obiekt jest owocem filozofii japońskiego stararchitekta, który uważa, że architektura powinna być odbyciem natury.

Milena Glinojecka

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.