Design
DESIGN

Biała bryła z wąsem. Design polskiej porcelany doceniony w konkursie „Dobry Wzór”

  • Komentarze

Porcelana marki Kristoff w finale konkursu "Dobry Wzór" 2014

Porcelana marki Kristoff w finale konkursu "Dobry Wzór" 2014

Fot: Fabryka Porcelany Kristoff
  • Konkurs "Dobry Wzór" zostanie rozstrzygnięty już w pażdzierniku 2014 roku
  • Talerz z kolecji "White Brakfast - Wąsy" przeznaczonej dla mężczyzn
  • Filiżanka z kolekcji "White Breakfast -  Wąsy"

Pomysł na prezent? Kolekcja porcelany „White Breakfast” marki Kristoff została zakwalifikowana do finału konkursu „Dobry Wzór” 2014. Jasny kolor talerzy i brył filiżanek ma zachęcić do zjedzenia na nich pysznego śniadania. To produkt przede wszystkim dla ludzi młodych, których rozbawi rysunek śmiesznych wąsów na porcelanowych talerzach

Wzornictwo polskiej porcelany docenione

Lista finalistów konkursu „Dobry Wzór” może być bardzo pomocna, gdy szukamy unikalnych przedmiotów, chociażby na prezent. Wydaje się, że ludzie w takiej sytuacji najczęściej zaglądają do Internetu i kolorowych czasopism. Tymczasem w konkursie Dobry Wzór docenieni zostali projektanci przedmiotów codziennego użytku, które mogą zachwycić niejednego poszukiwacza dobrego pomysłu na prezent. Jedną z wyróżnionych w tym roku prac jest projekt porcelany „White Breakfast” autorstwa Magdy Pilaczyńskiej. Porcelana zaprojektowana dla marki Kristoff wyróżnia się delikatnym, niemal cukierkowym, designem. Kolekcja dzieli się na dwa modele: jeden z nich to porcelana przeznaczona dla mężczyzn („White Breakfast - Wąsy”), a druga dla kobiet („White Breakfast – Flaming”). Autorka chciała wzornictwem talerzy i kubków nawiązać do francuskich wzorców szyku. Jednak, moim zdaniem, delikatna, prawie dziecięca stylistyka porcelany „White Breakfast” nie zostanie doceniona przez większość mężczyzn, którzy pewnie nie kupią produktu tego typu.

Porcelana dla młodych

Jak podkreślają przedstawiciele firmy Porcelana Krzysztof, kolekcja „White Breakfast” przeznaczona jest przede wszystkim dla ludzi młodych. To właśnie ich mają rozbawić rysunki śmiesznych wąsików, umieszczone na białych talerzach i filiżankach. - Zauważyliśmy, że na polskim rynku brakuje porcelany przeznaczonej dla ludzi młodych - mówi Margareta Jarząbek z Porcelany Krzysztof. - Od tego stwierdzenia było już blisko do współpracy z młodymi polskimi grafikami i ilustratorami, którzy dali początek designerskim kolekcjom marki Kristoff, w tym „White Breakfast”.
Cała kolekcja zawiera jedynie 10 elementów, dlatego może być z powodzeniem używana w kuchni singla. Jeśli jednak chcesz dokupić dodatkowe talerze czy kubki możesz zajrzeć do firmowego sklepu internetowego.  

O konkursie designu pt. „Dobry Wzór”

Przede wszystkim liczy się pomysł i dobry projekt. W konkursie pt. „Dobry wzór” od 1993 roku wybierane są najlepsze projekty polskich i zagranicznych marek rzeczy codziennego użytku, oferowanych na polskim rynku. W konkursie oceniane są także najlepsze usługi. Rywalizację organizuje Instytut Wzornictwa Przemysłowego, które powołuje specjalne jury złożone z ekspertów w dziedzinie designu. Co roku jury wybiera projekt, który dostaje tytuł „Dobrego Wzoru”. Corocznie do finału konkursu dostaje się około 20 projektów. W tym roku, oprócz porcelany marki Kristoff, do finału konkursu zakwalifikowały się na przykład projekty pisuaru, rowerów, mebli łazienkowych oraz chłodziarko-zamrażarek, czy piecyków z szufladami do pakowania próżniowego. Laureatów tegorocznej edycji poznamy podczas uroczystej gali i wystawy pokonkursowej, która odbędzie się już 23 października 2014 roku w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.

 Agnieszka Ochenkowska

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.