Design
DESIGN

Klasyczne meble polskich projektantów: reaktywacja

  • Komentarze

Bryły foteli - klasyczne meble w nowym wydaniu

Meble od 366 Concept. Architektura wnętrz

Fot: 366 Concept - materiały prasowe
  • Fotele 366 Concept
  • Łódź Design Festival: fotele 366 Concept
  • Fotel - 366 Concept
  • Bryły foteli - klasyczne meble w nowym wydaniu

We współczesnej architekturze wnętrz często pojawiają się nawiązania do designu lat 50. czy 60. Marka 366 Concept to próba połączenia klasycznych brył z jakością nowych mebli

Antyki i starocie mogą wyglądać świetnie, ale nie są rozwiązaniem dla każdego. Nie wszyscy mają zresztą żyłkę kolekcjonera, gotowego na długie poszukiwanie upatrzonego wzoru, a później na doprowadzenie go do idealnego stanu.
Marka 366 Concept powstała dla tych, którzy chcieliby cieszyć się bryłami klasycznych mebli bez kłopotów związanych nieodłącznie z polowaniem na stare przedmioty. Albo po prostu chcieliby urządzić pokój spójnym kompletem mebli.

Architektura wnętrz inspirowana klasyką

Firma zaprezentowała po raz pierwszy swoją ofertę podczas Łódź Design Festival 2014. Na festiwalu designu można było zobaczyć reedycję klasycznego fotela Model 366 projektu Józefa Chierowskiego. Wzór z 1962 roku uzupełniony został całą rodziną obiektów, od fotela bujanego po lampę. Ekspozycja odzwierciedlała założenia firmy: wybór najbardziej interesujących projektów polskich mebli XX wieku, dostosowanie ich do potrzeb współczesnych użytkowników i wprowadzenie na rynek. Założyciele firmy, Maciek Cypryk i Agata Górka biorą pod uwagę zarówno wierne odtworzenie starych mebli, jak i przygotowanie ich współczesnych reinterpretacji.

Efektem tej drugiej strategii jest Model 367. Według zapowiedzi projektantów, nowy fotel ma być nowoczesną interpretacją Modelu 366, nawiązującym do stylu skandynawskiego z jego charakterystycznym minimalizmem. W porównaniu do wzorca, bryła została uproszczona. Równocześnie sam mebel stał się nieco większy. Zmiana wynika z ergonomii, w ciągu półwiecza które upłynęło od zaprojektowania pierwowzoru przeciętny użytkownik fotela stał się większy i cięższy.
W prace projektowe zaangażowany był Jaro Kose, młody polski designer pracujący dla studia Marcela Wandersa w Amsterdamie. Mebel zaprezentowany zostanie w lutym 2015, na Arena Design.

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.