Pierwsza z nich – „The Future is Stupid”, przygotowana przez Svena Ehmanna, to unikalna możliwość przyjrzenia się z bliska niebanalnym przedmiotom i innowacyjnym rozwiązaniom, zaprojektowanym, by zmieniać świat na lepsze. Jednym z nich jest Colalife. Projektanci skupili się nad problemem braku lekarstw w krajach trzeciego świata. Doszli do wniosku, że Coca–Cola jest wszędzie. Dlaczego więc nie skorzystać z dróg jej eksportu? Eksperci zaprojektowali opakowanie, które kształtem dopasowane jest do wolnej przestrzeni między butelkami umieszczonymi w skrzynce.
Łódź Design Festival to nie tylko wystawy
- W ramach Forum: Design & Architektura, serii wykładów i prezentacji, ponad 20 wybitnych specjalistów z Polski i całego Świata opowie o własnych doświadczeniach, pracy, poszukiwaniach, błędach. - opowiada Małgorzata Żmijska, Dyrektor Programowa festiwalu - Spotkać będzie można Jerszy’a Seymour‘a - charyzmatycznego edukatora, projektanta i ‘agent provocateur’, który opowie o poszukiwaniach utopii i projekcie „Workshop chair’. Natomiast Daniel Charny, kurator wystawy „Power of making” zdradzi, dlaczego według niego tworzenie jest najskuteczniejszym sposobem rozwiązywania problemów, ekspresji idei i kształtowania świata.
Tegoroczna odsłona festiwalu to również wystawy i wydarzenia towarzyszące. W ramach plebiscytu must have, promującego rodzime projekty, wyłoniono najlepsze wzorniczo produkty, które zostaną zaprezentowane na wspólnej wystawie. Natomiast konkurs make me!, wraz z towarzyszącą mu ekspozycją, stanowi szansę dla młodych projektantów z całego świata na zaprezentowanie swoich pomysłów publiczności, nawiązanie kontaktów z firmami i zaistnienie na rynku. Podczas gali otwarcia dowiemy się kto zostanie jego tegorocznym zwycięzcą i otrzyma nagrodę główną: 20 000 zł!
>>Wędkowanie, czyli spotkanie z designem
Więcej informacji na www.lodzdesign.com

-
W miniony piątek otwarty został Łódź Design Festival – jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych designowi w kraju i Europie. Tematem 12. edycji Festiwalu są REFLEKSJE, które dotyczą 3 głównych obszarów tematycznych: relacji człowieka z technologią, wartości rzemiosła i pracy ludzkich rąk oraz wyzwań stawianych współczesnej architekturze. Otwarciu Festiwalu towarzyszyło ogłoszenie laureatów konkursu make me! adresowanego do projektantów młodego pokolenia. Dla zwycięzców przeznaczona została pula nagród w wysokości 65 000 PLN. Nagrodę główną Paradyż Award w wysokości 50 000 PLN ufundowaną przez mecenasa Festiwalu, Ceramikę Paradyż – zdobyła Małgorzata Załuska autor projektu „SIMPLA: zindywidualizowana zewnętrzna proteza piersi”. Przyznane zostały także dwie nagrody specjalne: Łódź Design Festival w wysokości 10 000 PLN dla Ryan'a Yasin'a autora projektu „PETIT PLI: clothes that grow” oraz nagroda ufundowana przez Interprint w wysokości 5000 PLN dla Róży Rutkowskiej za projekt „SCOBY: opakowania, które żyją”. Festiwal trwa od 19 do 27 maja. więcej
-
Najlepsze projekty biura MVRDV znalazły się na wystawie prezentowanej w ramach Łódź Design Festival 2015 więcej
-
Miesięcznik „M jak mieszkanie” zaprasza na debatę o problemach współpracy między młodym projektantem i inwestorem. Po spotkaniu będzie można skorzystać z indywidualnych konsultacji i wziąć udział w przeglądzie portfolio więcej
-
Program Łódź Design Festival 2015 jest wypełniony wydarzeniami – w jednym dniu do wyboru jest przeszło 70 pozycji. Co wybrać, co zobaczyć? więcej
