Pierwsza z nich – „The Future is Stupid”, przygotowana przez Svena Ehmanna, to unikalna możliwość przyjrzenia się z bliska niebanalnym przedmiotom i innowacyjnym rozwiązaniom, zaprojektowanym, by zmieniać świat na lepsze. Jednym z nich jest Colalife. Projektanci skupili się nad problemem braku lekarstw w krajach trzeciego świata. Doszli do wniosku, że Coca–Cola jest wszędzie. Dlaczego więc nie skorzystać z dróg jej eksportu? Eksperci zaprojektowali opakowanie, które kształtem dopasowane jest do wolnej przestrzeni między butelkami umieszczonymi w skrzynce.
Łódź Design Festival to nie tylko wystawy
- W ramach Forum: Design & Architektura, serii wykładów i prezentacji, ponad 20 wybitnych specjalistów z Polski i całego Świata opowie o własnych doświadczeniach, pracy, poszukiwaniach, błędach. - opowiada Małgorzata Żmijska, Dyrektor Programowa festiwalu - Spotkać będzie można Jerszy’a Seymour‘a - charyzmatycznego edukatora, projektanta i ‘agent provocateur’, który opowie o poszukiwaniach utopii i projekcie „Workshop chair’. Natomiast Daniel Charny, kurator wystawy „Power of making” zdradzi, dlaczego według niego tworzenie jest najskuteczniejszym sposobem rozwiązywania problemów, ekspresji idei i kształtowania świata.
Tegoroczna odsłona festiwalu to również wystawy i wydarzenia towarzyszące. W ramach plebiscytu must have, promującego rodzime projekty, wyłoniono najlepsze wzorniczo produkty, które zostaną zaprezentowane na wspólnej wystawie. Natomiast konkurs make me!, wraz z towarzyszącą mu ekspozycją, stanowi szansę dla młodych projektantów z całego świata na zaprezentowanie swoich pomysłów publiczności, nawiązanie kontaktów z firmami i zaistnienie na rynku. Podczas gali otwarcia dowiemy się kto zostanie jego tegorocznym zwycięzcą i otrzyma nagrodę główną: 20 000 zł!
>>Wędkowanie, czyli spotkanie z designem
Więcej informacji na www.lodzdesign.com