Design
DESIGN

Polski design na świecie. Tym razem wzornictwo zdolnych rodaków powędrowało do Brazylii!

  • Komentarze

MY DEAR - „Niedrastyczna wersja myśliwskiego trofeum” to projekt Agnieszki Bar. Ręcznie farbowane szkło barwione w masie

MY DEAR - „Niedrastyczna wersja myśliwskiego trofeum” to projekt Agnieszki Bar. Ręcznie farbowane szkło barwione w masie

 

  • KOSTKA  autor: design lab
  • Bransoletka z butelek PET  autor: PET PETITS
  • MASKI  autor: KOSMOS PROJECT
  • Biżuteria  autor: TAKK
  • KOLO Sand  autor: Pani Jurek

The Spirit of Poland to inicjatywa powstała na rzecz polskiego designu na świecie. Tym razem kilkanaście polskich marek zaprezentuje polskie wzornictwo w Brazylii. W ramach Open Call, organizatorzy wybrali silną grupę designerów, która w sierpniu weźmie udział w wystawie podczas DW! São Paulo Design Weekend

The Spirit of Poland powstało z inicjatywy polskich projektantów, których głównym celem jest ukazanie potencjału polskiego designu na świecie. W tym roku, a będzie to już szósta edycja, we współpracy z Culture.pl zorganizowano dwie wystawy. Pierwsza z nich prezentowana będzie w trakcie DW! São Paulo Design Weekend , kolejna w listopadzie, w Muzeum Narodowym w Brasilii.

 

Jak pojechać do Brazylii jako przedstawiciel polskiego designu?

 

Kandydaci, którzy chcieli wziąć udział w konkursie musieli jedynie zaprezentować, w tzw. Open Call, portfolio z produktami z dziedziny wzornictwa, o wysokiej wartości, które dostępne są aktualnie na rynku. Z nadesłanych kandydatur wybrano grupę docelową. Celem organizatorów było zebranie zespołu przedstawicieli polskiego designu z ciekawym modelem biznesowym, lub interesującą historią rozwoju. Twórcy przedsięwzięcia chcą zaznaczyć w jaki sposób poszczególne marki, w polskim designie, wykorzystują w swojej strategii projektowanie. Projekt jest realizowany w ramach programu promocji polskiego designu na świecie organizowanego przez Culture.pl  a także www.iam.pl

Spośród wielu przesłanych zgłoszeń wybraliśmy 18 marek. Część wybranych produktów to rozwiązania nagradzane i wystawiane już na terenie Polski i szerzej - Europy. Inne spośród wybranych, to produkty młodych marek, które podejmują dynamiczne działania w celu zdobycia rynków zagranicznych. Prezentując je na wystawie chcemy przyczynić się do ich rozwoju. Wśród wybranych rozwiązań znajdą się także technologicznie zaawansowane obiekty, które zostały już docenione w skali światowej - mówi Dorota Kabała, kurator wystawy The Spirit of Poland.

Marki wybrane w ramach Open Call:

Agnieszka Bar, CUSTOM (CSTM), Designlab, Kafti, Kosmos Project, MALAFOR, MOA, Nobile, Pani Jurek, Pet Petits, Shima, Studio Robot, Tabanda, Takk, WellDone / Szymon Hanczar Studio Projektowe, V4, Vzór, Zieta Prozessdesign.

 

Milena Glinojecka

przeczytaj rowniez
Data publikacji: 24.06.2014 11:10
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.