Zadaniem uczestników organizowanego przez Electrolux konkursu jest przygotowanie rozwiązań, które będą odpowiadać na wyzwania przyszłości. Tematem tegorocznej edycji są „Inspiracje miejskim życiem”. Uczestnicy konkursu mają za zadanie odnaleźć odpowiedź na pytanie jaką rolę odegra design w przygotowaniu ludzi na zmiany społeczne spowodowane masowym napływem ludzi do miast.
Zgłoś design w jednej z trzech podkategorii
Po raz pierwszy uczestnicy konkursu na najlepszy design mogą wybrać jedną z trzech podkategorii z „miejskiej” tematyki. Są to: wspólne gotowanie, naturalne powietrze i łatwe sprzątanie. Ponadto oprócz tradycyjnych produktów uczestnicy konkursu mogą projektować także design materiałów eksploatacyjnych oraz usług.
Konkurs aby zgłosić design można mieć jedynie pomysł
Konkurs podzielony jest na etapy. Aby zgłosić design do konkursu wystarczy mieć jedynie pomysł. Potem powstaną wizualizacje, a na końcu doprecyzowane kwestie techniczne. Projekty na każdym etapie oceniane będą przez specjalistów z Electrolux Najlepsze pomysły przejdą do kolejnego etapu. Finałowa ósemka podczas gali organizowane przez Electrolux gali finałowej zaprezentują na żywo swoje projekty, a jury oceni je pod względem intuicyjnego wzornictwa, innowacyjnego podejścia oraz potrzeb konsumentów.
Innowacyjny design - atrakcyjne nagrody
Najciekawsze nadesłane rozwiązania zostaną opublikowane na specjalnie utworzonej stronie internetowej. Jest o co walczyć. Zdobywca pierwszej nagrody odbędzie półroczny płatny staż w światowym centrum wzornictwa Electrolux oraz 5000 euro. Miejsce II to nagroda w wysokości 3000 euro, trzecie zaś 2000 euro. Przyznana zostanie także nagroda publiczności. Zdobywca największej liczby głosów w głosowaniu online otrzyma 1000 euro.
Termin nadsyłania prac do konkursu
Termin nadsyłania prac do pierwszego etapu konkursu organizowanego przez markę Electrolux mija 15 marca 2013. Wystarczy przygotować opis pomysłu (w języku angielskim) oraz szkic. Więcej informacji na oficjalnej stronie konkursu: www.electrolux.com/electroluxdesignlab oraz w mediach społecznościowych.