Współczesny design - myślenie o użytkowniku
Łódzkie Centrum Promocji Mody ma łączyć środowiska projektantów, artystów, przedsiębiorców, a celem jest wprowadzanie innowacji i budowa silnej marki polskiego przemysłu tekstylno-odzieżowego, tak ważnego dla Łodzi. Konferencja Styl to komfort promować będzie tzw. narzędzia design thinking. Termin ten oznacza tworzenie produktów – w tym procesów, usług, obiektów – na podstawie pogłębionej analizy potrzeb przyszłego użytkownika. Takie podejście podpowiada zdrowy rozsądek, ale tradycyjnie wiele projektów opracowywano, nie troszcząc się o odpowiednie badanie odbiorców. Techniki design thinking mają ułatwić zrozumienie różnych potrzeb, w tym także tych podświadomych, niewyartykułowanych, a jednak często decydujących o powodzeniu lub porażce. Budowanie prototypów i testy są równie ważne, co badania i spojrzenie na problem z różnych perspektyw.
Jak podkreślają organizatorzy konferencji, władze województwa łódzkiego za swój wyróżnik wybrały ideę design thinking. Częścią konferencji jest panel prezentujący wykorzystanie narzędzia design thinking w architekturze. O komforcie w architektonicznych realizacjach opowie Robert Konieczny (KWK Promes), zaś o modzie i wzornictwie projektanci z duetu Paprocki&Brzozowski. Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski zdobyli m.in. Złotą Nitkę, nagrodę główna w konkursie dla młodych projektantów mody.
Konferencja dla architektów Styl to komfort
21 września 2016
Centrum Promocji Mody przy Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi
ul. Wojska Polskiego 121, 91-726 Łódź
11.00-17.00
