Lifestyle
LIFESTYLE

Co zobaczyć w Polsce? Konkurs fotograficzny „Krajobraz dobry i zły”

  • Komentarze

"Architektura-murator": konkurs fotograficzny "Krajobraz dobry i zły"

Miesięcznik "Architektura-murator" ogłasza konkurs fotograficzny "Krajobraz dobry i zły". Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 19 września 2014

Fot: Architektura-murator

Współczesna architektura, dzika przyroda, zabytki i reklama w mieście – rozpoczął się konkurs fotograficzny „Krajobraz dobry i zły”. Organizator konkursu, miesięcznik „Architektura-murator” szuka najlepszych i najgorszych widoków, na które można trafić w Polsce

Wielkie piękno czy wrzask w przestrzeni?

Co warto zobaczyć w Polsce, a co jest powodem do wstydu? Celem konkursu „Krajobraz dobry i zły” jest pokazanie tego, co piękne i pozostaje w harmonii z krajobrazem oraz napiętnowanie tego, co go szpeci i niszczy.
Uczestnicy konkursu fotograficznego mają odnaleźć i sfotografować dobre i złe przykłady ludzkiej ingerencji w objęty ochroną krajobraz w Polsce.
Organizatorzy konkursu fotograficznego szukają przykładów skrajnych, najlepszych i najgorszych śladów działalności człowieka. Fotografie mogą być wykonywane na obszarach, których dotyczy ustawa z 16 kwietnia 2004 o ochronie przyrody, czyli w parkach narodowych i krajobrazowych, obszarach chronionego krajobrazu, zespołach przyrodniczo-krajobrazowych. Na konkurs fotograficzny zgłaszać można także przykłady ingerencji na obszarach i w obiektach chronionych na podstawie ustawy z 23 lipca 2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Są to pomniki historii, parki kultury, obiekty wpisane do rejestru zabytków. Mogą to być również doliny rzeczne, kompleksy leśne, ciągi wzgórz, pola wydmowe, torfowiska. 

Współczesna architektura i przestrzeń publiczna

Prace nadsyłane na konkurs fotograficzny mogą przedstawiać kompleksy  zabudowy, pojedyncze bryły architektoniczne, obiekty tymczasowe ( w tym np. nośniki reklam), przedstawiające krajobraz – kontekst danego obiektu. Organizator konkursu zachęca także do śledzenia innych przykładów aktywności budowlanej człowieka i wyszukiwania tych, które szczególnie wzbogacają albo niszczą naturalny polski krajobraz. Ważne są przy tym zarówno względy estetyczne, jak i ekologiczne.
Dzięki konkursowi Krajobraz dobry i zły zbudujemy piękniejszą Polskę! – zapewniają pomysłodawcy.

Nagrody i terminy w konkursie fotograficznym

Prace na konkurs „Krajobraz dobry i zły” nadsyłać można od 26 sierpnia do 19 września 2014. Od 20 do 27 września na stronie www.polskikrajobraz.pl trwać będzie głosowanie internautów.
Wybrani w głosowaniu internautów autorzy najlepszych prac w obu kategoriach (dobry i zły krajobraz) otrzymają aparat fotograficzny Fujifilm X-M1 z obiektywem Fujinon XC16-50, zaś trzy wyróżnione prace zdobędą roczną prenumeratę miesięcznika „Podróże”.
Jury ekspertów przyzna ponadto dwie nagrody w wysokości 3500 zł każda.  
 
Informacja o położeniu i identyfikacji obszarów chronionych powołanych na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody dostępna jest na stronie internetowej http://geoserwis.gdos.gov.pl/mapy/. Natomiast wykazy obszarów i obiektów chronionych na podstawie ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami znajdują się na stronie Narodowego Instytutu Dziedzictwa http://www.nid.pl/pl/Informacje_ogolne/Zabytki_w_Polsce/.

Strona konkursowa: www.polskikrajobraz.pl

Organizator konkursu fotograficznego: „Architektura-murator”
Patroni: Minister Środowiska, Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska
Patroni medialni: Super Express,  Muratordom.pl, Muratorplus.pl, Urzadzamy.pl, Archirama.pl, Wymarzonyogrod.pl

Konkurs fotograficzny - krajobraz dobry i zły
przeczytaj rowniez
Zdjęcia: Architektura-murator
Data publikacji: 26.08.2014 12:13
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.