W skład jury, organizowanego od 1966 roku, Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie weszli wybitni twórcy oraz krytycy designu: Stephan Bundi (Szwajcaria), David Crowley (Wielka Brytania), Kenya Hara (Japonia), Jerzy Porębski (Polska), Silvia Sfligiotti (Włochy) i Jakub Stępień Hakobo (Polska). Ogłoszenie zwycięskich prac odbyło się 7 czerwca 2014r. W tym roku, zwycięzców nagrodzono w dwóch kategoriach.
W kategorii A , swoje prace prezentowali profesjonaliści, którzy swoje dzieła wydali drugiem w latach 2012-2013. W tej kategorii konkursu wygrał plakat Wiesława Rosochy – pt. Rosocha. Inne obszary, inne formaty. Jurorzy docenili bardzo silny przekaz dotyczący zarówno twórczości Rosochy, jak i zjawiska plakatu, a także ewidentny ukłon artysty w stronę modernistycznej awangardy. Srebrne Medale otrzymali: Andreas Golde z Niemiec za plakat Theodor W. Adorno, a także Jakob Kirch z Niemiec za plakat Otwarcie sezonu 2013/14 w Teatrze Miejskim w Stuttgarcie.
Trzy brązowe medale przyznano twórcom z Polski, Hong Kongu i Rosji. Pierwszy z nich otrzymał Lech Majewski za plakat Beckett zaprojektowany do serii spektakli na podstawie sztuk Samuela Becketta w Teatrze Powszechnym w Radomiu. Jury spodobało się kontrastowe liternictwo, które silnie podkreśla nazwisko dramaturga, a takze delikatnie wpisuje tekst w negatyw postaci, sugerując jej myśli i wewnętrzne głosy. Drugi nagrodzony brązem autor to Freeman Lau Siu Hong za plakat Symbioza, z przedstawieniem sylwetki drzewa z wyrastających z niego krzeseł. To praca przedstawiła wrażliwość autora na relacje człowieka z przyrodą. Trzeci z medali otrzymał Dmitry Mirilenko za pracę Majakowski 120 (1, 2, 3) - graficzny komentarz na temat postaci Władimira Majkowskiego, tragicznie zmarłego poety-rewolucjonisty.
W kategorii Złoty Debiut im. Henryka Tomaszewskiego oceniano prace studentów i absolwentów kierunków artystycznych. Nagrodę przyznano absolwentowi ASP w Warszawie, Łukaszowi Kowalskiemu za pracę Studnia Nadziei – 60%, która dotyczy niskiej jakości i słabego dostępu wody pitnej w Afryce. Jurorom podobał się detal, przemyślana kompozycja i typografia, i oczywiscie czytelny przekaz pracy.
Milena Glinojecka

-
Oskar Hansen. Przyczółek Grochowski, to osiedle składające się z jednego, bardzo długiego bloku o długości półtorej kilometra. Wijący się niczym wąż budynek powstał na terenie dawnej podwarszawskiej wsi Gocław według projektu awangardowych architektów - Oskara i Zofii Hansenów więcej
-
Prezentujemy TOP 10 najlepiej rokujących muzeów w Polsce. Większość z nich dopiero czeka na rozpoczęcie budowy. Są też takie, które zostaną otwarte lada dzień, jak na przykład Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. Oceńcie, która placówka jest według Was najciekawsza pod względem architektury. więcej
-
Już w 2015 roku może rozpocząć się budowa pierwszych parkingów podziemnych w centrum Warszawy. Ratusz ma osiem lokalizacji parkingów podziemnych na 2500 samochodów. Jeśli plan się powiedzie, stolica zyska cenną przestrzeń publiczną dla pieszych. więcej
-
Dyskusja i wystawa w Ośrodku Kultury Arsus w Ursusie prezentują wybór 36 projektów stworzonych z myślą o mieszkańcach dzielnicy już 29 czerwca. więcej

- ARCHITEKTURA: Oskar Hansen. Największy meander PRL-u, warszawski Przyczółek Grochowski
- TOP 10 ARCHIRAMY: Nowoczesne bryły muzeów. TOP 10 najciekawszych obiektów muzealnych w Polsce
- ARCHITEKTURA: Parkingi w centrum Warszawy. Podziemne parkingi pod największymi placami
- ARCHITEKTURA: SYNCHRONIZACJA. PROJEKTY DLA WARSZAWY PRZYSZŁOŚCI 2012
- ARCHITEKTURA: Muzeum Historii Żydów Polskich. Otwarcie coraz bliżej