W paryskim centrum architektury dziewięć francuskich architektek zaprojektowało nowy dom dla lalki Barbie. Wystawa, na której można było go oglądać, stanowiła rodzaj feministyczno-architektonicznego eksperymentu. Praca nad nią rozpoczęła się 8 marca 2007 roku w Międzynarodowy Dzień Kobiet. Dziewięć aranżacji wnętrz domu lalki Barbie odzwierciedlało przemyślenia architektek na temat zachodzących w świecie zmian, ale też ich marzenia i dziecięce wspomnienia.
Willa Panny B. była mniejsza niż normalny dom – wybrano skalę 1:6, bo taką w stosunku do człowieka ma Barbie. Każda z dziewięciu przestrzeni o tych samych wymiarach – 2,2 x 1,2 metra – została zakomponowana w dowolny sposób i z dowolnych materiałów, jednak ich program był z góry określony.
Body&Soul Boudoir Sophie Delhay to miejsce relaksu i odpoczynku. W zaprojektowanej przez nią kapsule zawisły zdjęcia malarki Fridy Kahlo – symbolu kobiety-rewolucjonistki, kobiety wyemancypowanej, która przeżyła życie z pasją. Czy taka według Sophie Delhay powinna być dzisiejsza Barbie? Zdaniem Gaëlle Hamonic – niezupełnie. Jej Blablabla Lounge powstało jako miejsce do organizowania imprez, spotkań ze znajomymi, rozmów o polityce i wydarzeniach w mieście. Barbie przyjmuje tu gości w przestrzeni, która wydaje się odzwierciedlać jej osobowość – zawieszona w przezroczystych, lekkich jak ona sama fotelach, ogląda z koleżankami kultowy serial Seks w wielkim mieście. I.T.Lab Florence Lipsky to rodzaj nowoczesnego biura, przestrzeń do pracy, ale też komunikowania się przez internet i poznawania z jego pomocą świata. Isabel Hérault zastanawia się, czy w dzisiejszych czasach, kiedy Panna B. – pomiędzy pustą lodówką, jogurtami beztłuszczowymi i ciastkami bez cukru – wygrała batalię ze swoim ciałem, pomieszczenie takie jak jadalnia ma ciągle rację bytu. Jej Lunch Box przypominał raczej krainę czarów Alicji – pośród wielkich łyżek, przy wielkim stole nadejdzie w końcu czas i na posiłek Barbie...
Karine Herman zaprojektowała Beauty Building Space – domowe fitness i salon urody w jednym. Pannę B. umieściła w wielkiej klatce dla ptaka ze zwisającymi z sufitu kreacjami oraz lustrem niczym z bajki o Królewnie Śnieżce. Tu uwięziona we własnym domu Barbie zamienia się w Wenus. Natomiast w białej przestrzeni Urban Cottage można było zobaczyć tylko czarne abstrakcyjne formy. Gdzie podziała się Barbie? Czy zabiła ją globalizacja? Dominique Jakob, pozostawiła widzom swobodę interpretacji miejsca, które stworzyła.
- 1
- 2

-
Oskar Hansen. Przyczółek Grochowski, to osiedle składające się z jednego, bardzo długiego bloku o długości półtorej kilometra. Wijący się niczym wąż budynek powstał na terenie dawnej podwarszawskiej wsi Gocław według projektu awangardowych architektów - Oskara i Zofii Hansenów więcej
-
Celem konkursu jest promocja najlepszej architektury miejskiej, zrealizowanej w okresie Trzeciej Rzeczypospolitej oraz pobudzenie wrażliwości społecznej na kształt naszego otoczenia. więcej
-
Wieżowiec Taipei 101 w mieście Tajpej, stolicy Tajwanu. Mający 508 metrów gigant jest dzisiaj najwyższym budynkiem na świecie. Jego projektantom przyszło się zmierzyć z problemami trudnych warunków posadowienia (jakość gruntu określono jako niezadowalającą), silnych wiatrów (tajfuny występują tu kilka razy w roku) i trzęsień ziemi (działka jest położona około 200 metrów od linii uskoku tektonicznego). Budynek należało wyposażyć w specjalny system tłumienia drgań i kołysania, by zapewnić możliwie jak największy komfort dziesięciu tysiącom jego użytkowników. Jednocześnie do poruszania się między wszystkimi 101 kondygnacjami przeznaczono 61 wind, z czego dwie, zapewniające dojazd na najwyżej położone piętra osiągają rekordowe szybkości, potwierdzone wpisem do Księgi Rekordów Guinessa. więcej
-
Czwarta edycja konkursu ŻYCIE W ARCHITEKTURZE. Finał odbył się w siedzibie SARP-u w Warszawie, 10 stycznia więcej

- ARCHITEKTURA: Oskar Hansen. Największy meander PRL-u, warszawski Przyczółek Grochowski
- ARCHITEKTURA: ŻYCIE W ARCHITEKTURZE 2000
- ARCHITEKTURA: Na granicy możliwości – wieżowiec Taipei 101
- ARCHITEKTURA: ŻYCIE W ARCHITEKTURZE 2002
- ARCHITEKTURA: PROJEKT ZAHY HADID: Na granicy możliwości Centrum Nauki phaeno