Rozmowy o architekturze
ROZMOWY O ARCHITEKTURZE

Zaczęło się prawie 40 lat temu, w małej wiosce na południu Hiszpanii…

  • Komentarze

Wywiad z Miguelem Sierrą - Dyrektorem Generalnym Cosentino Polska

Mat. Cosentino

  • Wywiad z Miguelem Sierrą - Dyrektorem Generalnym Cosentino Polska
  • Wywiad z Miguelem Sierrą - Dyrektorem Generalnym Cosentino Polska
  • Wywiad z Miguelem Sierrą - Dyrektorem Generalnym Cosentino Polska
  • Wywiad z Miguelem Sierrą - Dyrektorem Generalnym Cosentino Polska
  • Wywiad z Miguelem Sierrą - Dyrektorem Generalnym Cosentino Polska
  • Wywiad z Miguelem Sierrą - Dyrektorem Generalnym Cosentino Polska

Zamiłowanie do innowacji, perfekcjonizm i nieustanny rozwój - oto recepta na sukces Cosentino - hiszpańskiego producenta powierzchni kamiennych, tj. konglomeratów kwarcowych Silestone i spieków kwarcowych Dekton. O tym, jak z 20-osobowej firmy rozwinęła się marka o globalnym zasięgu, o planach na przyszłość, filozofii i wartościach Cosentino, opowiedział Dyrektor Generalny Cosentino Poland - Miguel Sierra.

OKK!: Z każdą firmą związana jest jakaś historia, opowieść. Jaka jest historia Cosentino?

M.S. Zaczęło się prawie 40 lat temu, w małej wiosce na południu Hiszpanii. Mieściły się tam kopalnie Cosentino oraz mały zakład kamieniarski, który zajmował się głównie obróbką marmuru. Z małej firmy, zatrudniającej około 20 osób, Cosentino rozrosło się do międzynarodowego koncernu, który na dzień dzisiejszy zatrudnia ponad 4 tysiące pracowników w 40 państwach świata. 

OKK!: Na przestrzeni lat marka bardzo dynamicznie się rozwinęła. Jaki jest przepis na sukces według Cosentino?

M.S. Tak spektakularny sukces osiągnęliśmy dzięki ciężkiej pracy. Testowaliśmy różne technologie, metodą prób i błędów. Początków historii Silestone można doszukiwać się w produkcji konglomeratów marmurowych, od których zaczęliśmy. Jednak wytrzymałość takich materiałów nas nie satysfakcjonowała, więc postanowiliśmy poszukać innych rozwiązań. To doprowadziło firmę do produkcji Silestone na bazie kwarcu. Ten materiał dał nam możliwości rozwoju, które dobrze wykorzystaliśmy. Powstały kolejne marki – najpierw kolekcja specjalnie impregnowanych kamieni naturalnych Sensa by Cosentino, a 5 lat temu – Dekton, czyli niezwykle wytrzymałe powierzchnie ultrakompaktowe.

Zamiłowanie do innowacji, praca, nieustanne poszukiwanie odpowiednich materiałów i dążenie do perfekcji sprawiły, że przez te wszystkie lata Cosentino dynamicznie się rozwijało i dziś może się pochwalić silną pozycją na globalnym rynku. Nie boimy się inwestycji, udoskonalamy swoje metody wraz z rozwojem technologii, stawiamy na digitalizację. Niezwykle istotna w naszej pracy jest także otwartość na potrzeby klientów - zawsze staramy się być blisko nich i działać jak najszybciej. Jednak to wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie ludzie - Cosentino tworzy zespół specjalistów, którzy kochają to, co robią. Wszyscy należymy do rodziny Cosentino.

OKK!: Inwestycja na polskim rynku wyniosła ponad milion Euro. Jak to wygląda w porównaniu z wydatkami, które Cosentino ponosi otwierając Centra w innych częściach świata?

M.S. Model biznesowy jest taki sam, niezależnie od państwa, w którym rozpoczynamy działalność. Koszty zawsze uzależnione są tych samych czynników - najistotniejsze jest zgromadzenie odpowiedniej ilości materiałów i stworzenie zespołu, który zapewni obsługę klientów na odpowiednim poziomie, a także będzie utożsamiał się z filozofią marki i działał zgodnie z naszymi założeniami. Gdy powstają kolejne filie, skupiamy się na zapewnieniu odpowiednich standardów obsługi - jeśli widzimy potencjał na danym rynku - jesteśmy zdeterminowani i otwarci na inwestycje.

OKK!: Kamienie, które znajdują się w ofercie Cosentino są zabezpieczane unikatową metodą. Jak wpływa ona na właściwości materiału? Jakie zastosowania dzięki temu zyskujemy?

M.S. Dekton i Silestone ze względu na swoje właściwości nie wymagają zabezpieczenia. Natomiast Sensa, nasza kolekcja wyselekcjonowanych kamieni naturalnych, podlega unikatowej metodzie przygotowania do użytku. Obróbka ma miejsce w naszej fabryce w Brazylii, gdzie materiał jest poddawany działaniu ciśnienia i temperatury, aby wchłonął zabezpieczający go preparat. Dzięki temu, kamień jest zaimpregnowany, lecz jednocześnie przepuszcza powietrze, a co najistotniejsze – nie wymaga już żadnej dodatkowej impregnacji podczas całego okresu użytkowania. Skuteczność tej długotrwałej impregnacji jest podparta 15-letnią gwarancją. Nasi klienci mogą spać spokojnie!

OKK!: Innowacje dotyczą nie tylko produkcji, ale również sposobu dystrybucji. Na czym polega wprowadzane przez Was założenie one-stop shop?

M.S. Cosentino jest w Polsce kojarzone głównie z kamieniami Silestone, Dekton – czyli materiałami stworzonymi przez człowieka. Pamiętajmy jednak o tym, że w naszej ofercie są dostępne także naturalne kamienie. Chcemy, by klienci mieli możliwość znalezienia wszystkich materiałów - tych syntetycznych oraz naturalnych w jednym miejscu. Istotnym elementem założenia one-stop-shop jest także to, że poza samymi materiałami oferujemy też bezpłatny serwis obejmujący cotygodniowe dostawy do klientów, zapewniamy nawet 25-letnią gwarancję na nasze produkty, a także wsparcie techniczne ze strony ekspertów z Działu Jakości.

OKK!: Rozwój, zamiłowanie do innowacji, udoskonalanie produktu… Co jeszcze wyróżnia na rynku Cosentino?

M.S. Najważniejszy jest ciągły rozwój, odpowiednia obsługa klienta, wyjątkowy marketing oparty na badaniach rynku, ale także ludzie i kultura pracy – zależy nam na tym, aby naszemu zespołowi dobrze się pracowało. Wyróżnia nas także to, że nie podążamy za trendami, lecz staramy się je wyznaczać. Staramy się badać potrzeby rynku i sami przewidywać to, co może być ważne w przyszłości, kreować trendy. Świetnym przykładem jest ostatnia kolekcja Dekton Industrial, zaprojektowana we współpracy ze światowej sławy projektantem Danielem Germani, a oferująca materiały inspirowane starzejącym się kamieniem i metalem. Do tej pory otrzymała już wiele nagród, w tym tegoroczną Architizer A+ Award. Tworząc nowe propozycje, najpierw spotykamy się z designerami i architektami, staramy się odpowiadać na ich potrzeby. Szukamy też inspiracji poza branżą wnętrzarską - często czerpiemy je ze świata mody. Nasza receptą na sukces jest też ciągła innowacja i inwestowanie. Nie spoczywamy na laurach, nieustannie się doskonalimy, otwieramy kolejne centra, dywersyfikujemy ofertę.  

OKK!: Czy może Pan uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić plany Cosentino na przyszłość?

M.S. Obecnie mamy ogromne możliwości, by rozwijać się na polskim rynku. Chcemy wciąż doskonalić obsługę klientów, dostosowywać się do ich potrzeb. Polska ma ogromny potencjał, dlatego na pewno będziemy dążyć do tego, żeby nasz serwis był jeszcze szybszy, a kontakt z klientami jeszcze lepszy. Powstanie pierwszego Centrum Cosentino w Polsce było swojego rodzaju kamieniem milowym, który otworzył przed nami szereg możliwości, z których na pewno chcemy skorzystać. 

Więcej na: https://www.cosentino.com/pl-pl/

przeczytaj rowniez
  • Cosentino prezentuje najnowsze kolekcje marki Dekton
    Cosentino prezentuje najnowsze kolekcje marki Dekton

    Cosentino należy do największych i najlepiej rozpoznawalnych producentów powierzchni wielkoformatowych na świecie. Pochodząca z Hiszpanii firma zaprezentowała właśnie „The Collection”, najnowszą propozycję wzorów marki Dekton. Wraz z premierowymi kolekcjami chce pokazać także nowatorskie podejście do promocji i marketingu swoich produktów.  więcej

  • Kamień w nowej formie
    Kamień w nowej formie

    Obok eleganckiego kamienia naturalnego, w naszych domach coraz częściej pojawiają się nowoczesne materiały, ujmujące estetyką i zachwycające doskonałością technologiczną. Dzięki wytrzymałości i odporności na uszkodzenia mechaniczne cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród architektów i projektantów wnętrz. Prawdziwym hitem stały się powierzchnie ultrakompaktowe, zwane również spiekami kwarcowymi. Udowadniają, że efekt kamienia da się osiągnąć bez niedogodności i wymagań związanych z pielęgnacją i użytkowaniem naturalnego surowca. więcej

  • Trzy sposoby na ponadczasową kuchnię
    Trzy sposoby na ponadczasową kuchnię

    Kuchnia to część domu, która wymaga od nas bardzo dobrego rozplanowania. Z jednej strony oczekujemy w niej sprawdzonych materiałów, o jak najwyższej jakości i odporności na intensywną eksploatację; z drugiej, mamy do czynienia z prawdziwym sercem domu, coraz częściej pełniącym także rolę reprezentacyjną. Na co zwrócić uwagę podczas projektowania, tak by przez długie lata cieszyła właścicieli zarówno swą estetyką, jak i funkcjonalnością? więcej

  • Duet Patternity projektuje dla Cosentino
    Duet Patternity projektuje dla Cosentino

    Hiszpańska marka Cosentino nie zwalnia tempa. Projekt najnowszej kolekcji Dekton Liquid, wielkoformatowej powierzchni o wszechstronnym zastosowaniu, powierzono duetowi Patternity, kreatywnemu studiu docenionemu przez Vogue, The New York Times, The Telegraph czy Wallpaper*. Powstała przy współpracy z zespołem ds. designu w Cosentino premiera nowej kolekcji miała miejsce podczas zakończonego właśnie Design Miami. więcej

Data publikacji: 24.10.2018 16:05
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
tagi
81.waw.pl apartament apartamentowiec aranżacja wnętrz aranżacje wnętrz architekci architekt architektura architektura Grecji architektura krajobrazu architektura polska architektura sakralna architektura Warszawy architektura wnętrz architektura wnętrza architektura Wrocławia architektura współczesna beton beton architektoniczny biuro biuro architektoniczne biurowiec BoConcept bryła centrum handlowe co zobaczyć Comitor dach dekoracje design dizajn dom dom jednorodzinny drapacz chmur drewno ekologia Euro 2012 film gotyk historia architektury hotel ikea ikona architektury komiks konkurs konkurs architektoniczny kościół Kraków kuchnia lampa loft Londyn małe mieszkanie MAŁY DOM meble Mies van der Rohe minimalizm moda modernizacja modernizm muzeum Muzeum Sztuki Nowoczesnej Newmor Nizio Design International nowoczesna architektura nowoczesne wnętrza nowoczesne wnętrze nowoczesny dom NOWY PROJEKT ZAHA HADID ogród okno ornament pawilon polski design pracownia architektoniczna projekt projekty projekty zahy hadid przestrzeń miejska przestrzeń publiczna recykling rewitalizacja sarp Serwis o architekturze stararchitekt starożytna Grecja Studio Forma 96 STYL NOWOCZESNY styl skandynawski sztuka sztuka współczesna świątynia Tremend trendy urbanistyka wakacje 2013 Warszawa wieżowce Wieżowce Warszawa wieżowiec wnętrza Wrocław współczesna architektura współczesny design wystawa wzornictwo Zaha Hadid ZAHA HADID projekty zrównoważony rozwój życie w architekturze
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.