Architektura wnętrz. Butik Headquarters Store znajduje się na parterze kamienicy przy ulicy Kazimierza Wielkiego 41 we Wrocławiu. Projekt architektury wnętrza streetwearowego butiku inspirowany był zabytkowym charakterem miejsca, w którym się znajduje.
Architektura wnętrz projektu BudCud
Architektura wnętrz. Biuro BudCud, kierowane przez Mateusza Adamczyka i Agatę Woźniczkę powstało w 2007 roku. Krakowska pracownia zajmuje się tworzeniem projektów w dziedzinie architektury i urbanistyki. Architekci przygotowali projekt streetwearowego butiku dla firmy ASPA, która jest jednym z głównych dystrybutorów Vansa na Polskę. W Headquarters Store mieści się nie tylko sala sprzedaży ale i biuro, magazyn oraz showroom dla klientów hurtowych, zainteresowanych sprzedażą marek reprezentowanych przez właścicieli butiku. Zadaniem postawionym przed architektami z BudCud było odseparowanie od siebie poszczególnych funkcji sklepu. Z tego powodu butik został zaprojektowany jako zespół pomniejszonych przestrzeni. Zgodnie z założeniem projektu, architektura sklepu nawiązuje do historycznych wnętrz mieszczańskich. Powierzchnia butiku wynosi 90,5 mkw.
Białe wnętrza Headquarters Store
Zastane we wnętrzach kamienicy sklepienia kolebkowe były dla architektów z BudCud wyjściem do stworzenia koncepcji projektu. Łuki i bramy wykonane z rur stalowych zostały uzupełnione szkłem. Mogą one funkcjonować zarówno jako wieszaki jak i półki ekspozycyjne. Konturowe obiekty i proste, białe meble (wykonane z płyt mdf) tworzą we wnętrzach sklepu kolejne subprzestrzenie. Ze względu na ograniczony budżet biuro BudCud zaprojektowało wnętrze, tak aby można było je wykańczać jeszcze po otwarciu. Zgodnie z planem w części stalowych bram wkrótce pojawią się także szklane gabloty na dodatki, a tylna ściana sali wejściowej zostanie wyłożona harmonijkową strukturą z luster.
Wnętrze Headquarters Store: podłoga przypomina uliczne graffiti
Wnętrze Headquarters Store rozjaśnia linia świetlówek biegnąca w podłużnej osi pomieszczenia, która rozprasza światło po istniejących sklepieniach kolebkowych. Architekci z BudCud wykorzystali historyczne sposoby na doświetlenie przestrzeni butiku. Zaprojektowali lustra w różnych formatach, które odbijają zarówno światło naturalne i sztuczne, a także przymierzających ubrania klientów. Znakiem charakterystycznym i jednocześnie jedynym ozdobnym elementem sklepu jest podłoga z marmoleum, która wyglądem przypomina graffiti lub dywan, pochlapany farbą. Żywa kolorystyka oddaje tym samym streetwearowy charakter sklepu i bezpośrednio nawiązuje do mody ulicznej.