Wnętrza
WNĘTRZA

Architektura wnętrz i design nowej siedziby Coca-Coli w centralnym Londynie

  • Komentarze

„Gazowana” bryła zwisająca z sufitu nowej siedziby budynku Coca-Coli w Londynie

„Gazowana” bryła zwisająca z sufitu nowej siedziby budynku Coca-Coli w Londynie

Fot: Morey Smith
  • Wnętrze kawiarni w nowej siedzibie Coca-Coli w centralnym Londynie
  • Klatka schodowa w budynku Coca-Coli w centralnym Londynie
  • Główne wnętrze nowej siedzimy firmy Coca-Cola w Londynie
  • Sciana reprezentacyjna Coca-Coli
  • Ekran z butelkami podświetlonymi LED
  • Pomysłowa ozdoba z serduszek wyciętych z puszek po Coca-Coli
  • Przestrzeń do spotkań towarzyskich
  • Taras na dachu nowej siedziby Coca-Coli w Londynie

Firma Coca-Cola przenosi się z Hammersmith, gdzie znajdowała się przez ostatnie 15 lat, do nowej siedziby na Wimpole Street w Londynie. Projektantami nowego designu i architektury wnętrz są architekci z biura Morey Smith w Londynie

Nowy projekt podkreśla wieloletnią, sięgającą XIX wieku tradycję firmy Coca-Cola. Łączy design czasów, w których firma stawiała pierwsze kroki, ze współczesną architekturą wnętrz.

Głównym celem firmy Coca-Cola i architektów z biura Morey Smith miało być zaprojektowanie przyjaznego miejsca pracy dla 350 pracowników. Front budynku powstał w 1912 roku, a rozbudowa miała miejsce na początku lat 90. Architekci ciężko pracowali, aby połączyć tradycyjną formę z architekturą współczesną. W końcu udało się stworzyć wnętrze, które bierze pod uwagę dziedzictwo firmy, a także emanuje energią, optymizmem, radością i życiem.

Podróż przez bryłę budynku prowadzi od dołu do góry. Tworzy przestrzenie komfortowe dla pracowników. Znajdują się tam recepcja, kawiarnia, otwarta przestrzeń z miejscami pracy, pokój spotkań towarzyskich. Atrakcją dla pracowników jest również taras na dachu. W wystroju dominuje oczywiście kolor czerwony. Obecna jest także biel, czerń i szkło oraz kryształ – jako symbole zimnego lodu, który wrzuca się do szklanki z kultowym napojem, aby uszlachetnić jego smak. Pojawiają się również elementy pomarańczowe i żółte.

Jedną z atrakcji wystroju jest ekran LED, który powstał z 5000 butelek Coca-Cola pochodzących z recyklingu. Element powstał przy współpracy Acrylicize - pracowni designu z Londynu.

Nowe biuro to inspirujące i motywujące miejsce do pracy, które docenia dziedzictwo firmy Coca-Cola, odzwierciedla wartości i kulturę naszej marki. Teraz będziemy jeszcze bliżej naszych kluczowych partnerów i agencji – mówi Sarah Hutton, dyrektor ds. zasobów ludzkich w The Coca-Cola Company.

„Gazowana” bryła w sercu budynku – symbol Coca-Coli

Sercem budynku jest dzieło designera Stuarta Haygarth. Jest to 6,5-metrowa rzeźba zawieszona między drugim piętrem a parterem. Dzieło złożone jest z 80 000 kawałków akrylu, które przypominają kostki lodu. Elementy te przyczepione są do ultracienkich drucików oświetlonych diodami LED. Dzieło przywodzi na myśl dwutlenek węgla, który wydobywa się z butelki Coca-Coli tuż po jej odkręceniu. Wydaje się, jakby architektura wnętrz budynku Coca-Coli „gazowała”!


Milena Glinojecka

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.