Wnętrza
WNĘTRZA

Architektura wnętrz restauracji w Rumunii – wyrafinowany eklektyzm z pomysłem

  • Komentarze

Eklektyczna architektura wnętrz restauracji The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE

Eklektyczna architektura wnętrz restauracji The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii

autor: YELLOWOFFICE

  • Widok na bar główny - restauracja The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE
  • Beton architektoniczny na suficie w zestawieniu z grafiką -  freskami Michała Anioła - restauracja The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE
  • Widok na stoliki - restauracja The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE
  • Widok na atrium - restauracja The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE
  • Górna kondygnacja - restauracja The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE
  • Industrialne lampy i świecący napis w tle - restauracja The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE
  • Zestawienie podłogi z surowego drewna z podłogą z płytek pokrytych wzorami - restauracja The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE
  • Kompozycja z okrągłych luster w toalecie - restauracja The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE
  • Rzut kondygnacji 0 - restauracja The Smart Pub w mieście Krajowa w Rumunii  autor: YELLOWOFFICE

Wnętrza restauracji The Smart Pub to nietypowe połączenie współczesnego eklektyzmu ze stylem industrialnym. Hasłem- inspiracją, które przyświecało przy projektowaniu wnętrz był „kontrast”. Piękne widoki i lokalizacja lokalu, nad jeziorem Preajba w rumuńskim mieście Krajowa, zasługiwały na projekt eleganckiej i stylowej architektury wnętrz

Eklektyzm we wnętrzach: styl industrialny, beton architektoniczny i freski Michała Anioła

Projekt The Smart Pub powstał w rumuńskiej pracowni architektonicznej YELLOWOFFICE. Zadaniem projektowym było stworzenie wysokiej jakości restauracji z ofertą pysznych specjałów, oraz jednocześnie przestrzeni do urządzania różnego rodzaju uroczystości.

Budynek składa się z dwóch kondygnacji - każda z osobnym barem. Hasło kontrast, na którym architekci oparli swój projekt dotyczyło nie tylko eklektyzmu kontrastujących ze sobą stylów, ale również zróżnicowanych materiałów i tekstur odpowiednio ze sobą zestawionych. Ciepłe drewno czy cegła we wnętrzu skonfrontowane zostały z chłodnym betonem architektonicznym i metalem. Nieskomplikowana, surowa tekstura naturalnych desek koresponduje natomiast z wzorzystymi płytkami, które pokrywają podłogę nad atrium.

„Wymieszane” zostały także elementy wystroju – industrialne lampy nad barem zawieszone są tuż obok barokowych ram wypełnionych lustrami i grafiką zainspirowaną freskiem z kaplicy sykstyńskiej pt. Stworzenie Adama autorstwa Michała Anioła. Obecność baru w tym miejscu podkreślona jest również oświetleniem zawieszonym na masywie z betonu architektonicznego, podczas gdy inne części sufitu wypełniają np. rzędy desek.

W restauracji pojawiają się również elementy stricte współczesne, np. szklane drzwi z nadrukiem. Elegancji i nastrojowości dodaje czerń ścian oraz ogromny ażurowy żyrandol. Dwumetrowa lampa sięga dwóch pięter i jest zawieszona nad atrium w centrum restauracji. Całą powierzchnię lokalu wypełniają stoliki z drewnianymi blatami na białych profilowanych nóżkach oraz kalsyczne krzesła Thoneta. W toalecie pojawia się interesująca kompozycja z okrągłych luster na tle modnych białych płytek – również w stylu industrialnym.

Mimo, że we wnętrzach dzieje się dużo nie jest to rodzaj nieapetycznego miksu stylów, który wynika z braku poczucia estetyki. Te przestrzenie to zgodny z trendami, wyrafinowany eklektyzm. Taki styl architektury wnętrz nie jest zagrożony szybkim przeminięciem.

Milena Glinojecka

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.