Wnętrza
WNĘTRZA

Sklep odzieżowy dla marki FRAME STORE z Amsterdamu. Butik i architektura wnętrz w stylu 3D

  • Komentarze

Sklep odzieżowy SHOP 03 w Amsterdamie- kolejna odsłona butiku dla marki FRAME STORE - kolejny imponujący efekt 3D  autor: i29 interior architects

Sklep odzieżowy SHOP 03 w Amsterdamie - kolejna odsłona butiku dla marki FRAME STORE - kolejny imponujący efekt 3D

autor: i29 interior architects

Fot: i29 interior architects
  • Sklep odzieżowy SHOP 03 w Amsterdamie - napis NEW został zaprojektowany tak, żeby można odczytać go było tylko z jednego punktu widzenia  autor: i29 interior architects
  • Sklep odzieżowy SHOP 03 w Amsterdamie - w butiku zastosowano tylko dwa (nie)kolory: czarny i biały  autor: i29 interior architects
  • Sklep odzieżowy SHOP 03 w Amsterdamie - wypełnienia płaszczyzn można wymieniać zgodnie z projektem dla nowej scenografii butiku  autor: i29 interior architects
  • Sklep odzieżowy SHOP 03 w Amsterdamie - z jednej strony widok na butik jest niemal całkowicie biały  autor: i29 interior architects
  • Sklep odzieżowy SHOP 03 w Amsterdamie - z drugiej strony widok na butik jest w większości czarny  autor: i29 interior architects

Marka FRAME WORKS jest wyjątkowym połączeniem mody, architektury współczesnej, designu, wzornictwa i wszelkich form sztuki. W związku z tym butiki, których otwiera coraz większą ilość są różnorodne, zmienne i zaskakujące – każdy o własnym, indywidualnym charakterze. Projekt kolejnego, przypominającego instalację artystyczną, przygotowała pracownia architektoniczna i29 interior architects z Amsterdamu

Butik czy instalacja artystyczna 3D? Design, moda i architektura współczesna w jednym

Po aranżacji wnętrz pierwszego butiku dla marki FRAME WORKS, w Europejskim Centrum Artystycznym w Amsterdamie, nadszedł czas na kolejne wyzwanie dla biura architektonicznego i29 interior architects. Wspomniane klasyczne i historyzujące wnętrza w budynku Felix Metris – Zuilenzaal zostały wypełnione lustrami. Wszechobecne odbicia wnętrz pomieszczenia przyniosły zaskakujący i spektakularny efekt 3D, co podkreśliło ich wartość.

Architekci wnętrz z grupy i29 z Holandii po raz kolejny zaproszeni zostali do stworzenia przestrzeni dla sprzedaży detalicznej tej marki. W tym przypadku również została wykorzystana zabawa przestrzenią i optyką. Tym razem nie były to jednak odbicia lustrzane, ale iluzjonistyczna grafika 3D i meble w formie instalacji artystycznej.

Architekci zaprojektowali wyjątkowo nowoczesną, radykalną i odważną koncepcję – butik, który ma swój awers i rewers! Kontrastująca idea polega na stworzeniu mebla w formie instalacji artystycznej, oraz zastosowaniu dwóch skrajnych barw – czarnej i białej. Platformy, które przytwierdzone są do ścian pod kątem 90 stopni wykorzystane zostały m.in. jako tło do trójwymiarowanego napisu NEW. Na panelach znajdują się również inne, mniejsze hasła a czarno-białe powierzchnie mogą być wymienione wraz z nową kolekcją czy wystawą.

Architekci uzyskali bardzo interesujący efekt wizualny - patrząc z jednej strony sklepu widzimy go w czarny barwach, patrząc z przeciwnej – w białych. Zaskakujące, jak prostymi narzędziami i ograniczoną, minimalistyczną gamą barw można uzyskać  tak niezwykły rezultat.

Milena Glinojecka

do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.