„Newsletter archiramy. Co tydzień najświeższe i najciekawsze
wiadomości ze świata architektury i dizajnu w Twojej
skrzynce mailowej”.

Wnętrza
WNĘTRZA

Sky Tower we Wrocławiu. Perfumeria z unikalnym wnętrzem otwarta.

  • Komentarze

 Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci

 Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci

Fot: theza architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci
  •  Frivole Prestige autorstwa Theza Architekci

Zobacz unikalne wnętrze perfumerii Frivole Prestige zlokalizowanej we wrocławskim wieżowcu Sky Tower projektu Theza Architekci. 

Projekt wnętrza perfumerii

Głównym założeniem pracowni Theza Architekci było zaprojektowanie przestrzeni powiązanej estetycznie z pozostałymi sklepami sieci Frivol , nadając jednocześnie unikalny charakter wnętrzu. Chciano też wykreować formę subtelną w odbiorze, nie przytłaczającą swoją skala. Projektowany sklep Frivole Prestige zlokalizowany jest w nowo otwartym wieżowcu Sky Tower, położonym w centrum Wrocławia.

Projekt jest flagowym salonem sieci perfumerii Frivol. Zasadą wystroju sieci sklepów Frivol jest monochromatyczna kolorystyka, uzupełniona o kolor przewodni oraz struktury bazujące na wielokątach. Wytycznymi stały się więc bazowe założenia estetyczne sieci – poszerzone o wprowadzenie faktury szczotkowanego złota w charakterze koloru wiodącego, a także kontynuacja idei wielokątnej struktury.

>>Zobacz luksusowe wnętrza apartamentów Sky Tower

Ze względu na dostępność wzrokową wnętrze zostało podzielone na strefę czarną -niska zlokalizowaną wzdłuż pasażu oraz białą – wysoką, znajdująca się w głębi. Strefy te odpowiadają rodzajowi prezentowanego asortymentu oraz typowi prowadzonej sprzedaży. Motywem przewodnim perfumerii jest widoczna w całym wnętrzu wielokątna, złota struktura. Bryła jest dwu strona – od zewnątrz złota, od środka biała. Jej wnętrze kryje pomieszczenia salonu kosmetycznego oraz pomieszczenia zaplecza. W części kosmetycznej struktura jest samonośną trójwymiarową konstrukcja, mocowaną jedynie do posadzki i ściany. Dzięki parametrycznej perforacji poszycie staje się semi transparentne – częściowo przepuszczając wzrok do wnętrza bryły.

NOWOCZESNA ARANŻACJA WNĘTRZA W SKY TOWER

Przestrzeń sali sprzedaży podzielona jest na strefy zakładające fleksybilność aranżacji. Miejsca ważne, takie jak lady kasowe, strefy makijażu czy strefy tematyczne podkreślono wiszącymi bądź wpuszczonymi złotymi kasetonami świetlnymi. Wyrywająca się spoza standardów stylistyka sklepu daje klientom możliwość ucieczki do barwnego, ale ustronnego świata form i zapachów. Złota bryła okazała się być elementem charakterystycznym nie tylko dla projektowanego wnętrza ale dla przestrzeni całego centrum Sky Tower.

>>Zobacz ranking 10 najlepszych wnętrz Archiramy

przeczytaj rowniez
Autor: Marcin Boroń
Zdjęcia: theza architekci
Data publikacji: 31.08.2012 11:12
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.