Wnętrza
WNĘTRZA

Światło a sprzedaż – co warto wiedzieć?

  • Komentarze

Światło a sprzedaż – co warto wiedzieć?

Mat. prasowe Bright Lights

  • Światło a sprzedaż – co warto wiedzieć?
  • Boutique Casadei, Florence, Milan, Rome, Italy, oprawy Luce&Light
  • Światło a sprzedaż – co warto wiedzieć?
  • Światło a sprzedaż – co warto wiedzieć?
  • Światło a sprzedaż – co warto wiedzieć?

Podczas projektowania dowolnego sklepu czy obiektu handlowego należy odpowiedzieć sobie na wiele pytań: w jaki sposób rozmieścić produkty, jak je wyeksponować, gdzie umieścić elementy informacyjne, jaka będzie ścieżka zwiedzania sklepu przez klienta, co sprawić, żeby klient czuł się dobrze i wyszedł zadowolony. A co z oświetleniem, czy to ważny aspekt? Zastanawialiście się kiedyś jaki wpływ na sprzedaż ma światło?

Powszechnie, oświetlenie uważa się za niezbędny, ale raczej prosty element. Ot zwykłe lampy, umieszczone na suficie, rozświetlające jak najbardziej równomiernie określone pomieszczenie. Ewentualnie designerskie oprawy dopasowane do wyglądu sklepu. Tymczasem oświetlenie to o wiele więcej. Przecież to dzięki niemu widzimy wszystko, co jest wokoło. Światło to zarówno parametry fotometryczne: np. natężenie, oddawanie barw, równomierność czy olśnienie, ale również parametry psychofizyczne, wpływa ono na nasze emocje i samopoczucie. Dzięki temu, światło w rękach specjalisty - light designera to doskonałe narzędzie zwiększające sprzedaż

Więcej światła!

Badania wskazują, że oświetlenie wewnętrzne w branży retail ma bardzo duże znaczenie: eksponuje produkty, kreuje atmosferę, oprowadza klienta po obiekcie i wpływa na podjęcie decyzji zakupowych. Dowód? W butiku, w którym starannie dobrano oprawy oświetleniowe i ich parametry dla określonej docelowej grupy klientów, sprzedaż była statystycznie większa nawet o 12% względem sklepu, w którym zastosowano równomierne, standardowe, nieskomplikowane oświetlenie.

Lighting design - dlaczego jest ważny?

Dodatkowym elementem wpływającym na decyzje zakupowe jest oświetlenie dekoracyjne, barwne oraz inne elementy emitujące światło: ekrany LED, monitory LCD i OLED, LED neony, nietypowe instalacje światłe. Bardzo ważne jest, aby tego typu urządzenia były również skoordynowane z pozostałą częścią sklepu oraz oświetleniem użytkowym, aby nie burzyły obranej strategii. Doskonałym przykładem są tutaj wielkopowierzchniowe ekrany LED, które mimo wielu swoich zalet i wyświetlanej reklamie wizualnej potrafią zniechęcić klientów swoim migotaniem. Właściwy dobór ekranu skoordynowany z właściwym oświetleniem zapobiega temu efektowi.

Okiem specjalisty

Oświetlenie jest także idealnym narzędziem tworzącym miłą, przyjazną atmosferę we wnętrzu komercyjnym, które przekłada się na konkretne parametry sprzedażowe. Aby jednak spełniało swoją funkcję należy uzgodnić strategię oświetleniową za strategią marketingową i całościowym designem oraz zadbać, aby wyróżniało we właściwy sposób produkty i było zgodne z wizerunkiem marki. O działaniu światła i możliwościach jego wykorzystania w sprzedaży opowiedział Radosław Zacheja - prezes firmy Bright Lights.

-Projektowanie nowoczesnego oświetlenia to projektowanie multidyscyplinarne, wyjątkowe połączenie techniki, medycyny, psychologii i wielu innych nauk. Rewolucja w tej dziedzinie spowodowana przez diody LED dała wszystkim nowe możliwości: możliwość łatwej zmiany, barwy, temperatury barwowej, miniaturyzację opraw czy spadek konsumpcji prądu, a także rozszerzenie oferty jednak spowodowała również komplikacje związane z niewidocznym dla oczu migotaniem ale wpływającym na nasze samopoczucie, słabym oddawaniem barw, różnicami w temperaturze barwowej, czy światłem białym, które właściwie światłem białym nie jest. Dlatego właściwe projektowanie systemów oświetleniowych jest obecnie szczególnie ważne. Możliwości są ogromne, a wybór właściwych rozwiązań ma szczególne znaczenie emocjonalne i psychofizyczne dla ludzi przebywających w danym wnętrzu - wyjaśnia ekspert.

Więcej na: http://brightlights.pl/

przeczytaj rowniez
  • Samorząd w dobrym świetle: oświetlenie okolicznościowe.
    Samorząd w dobrym świetle: oświetlenie okolicznościowe.

    Majówka, Dzień Dziecka, święta lokalne i narodowe - instytucje samorządowe często są organizatorami wydarzeń okolicznościowych, które integrują lokalną społeczność i pozwalają wspólnie świętować. Często istnieje potrzeba, aby zaakcentować te wyjątkowe spotkania także odmiennym wyglądem budynków i przestrzeni publicznych. Tu z pomocą coraz częściej przychodzi nowoczesne oświetlenie. więcej

  • Oświetlenie w teatrze
    Oświetlenie w teatrze

    Zapala się, kiedy mamy wstać do szkoły, a później pracy. Gaśnie, gdy nastaje pora oglądania filmu w sobotni wieczór. Wskazuje drogę, steruje ruchem, pomaga w wielu codziennych sytuacjach. Światło jest wszędzie i z czasem my sami mamy coraz większy wpływ na jego kształt, działanie i możliwości użytku. Jaką rolę odgrywa w teatrze? Jak sprawić, aby przestało być tylko narzędziem, a stało się częścią spektaklu, dziełem sztuki? więcej

  • Gra światłem - oświetlenie dobrze zaprojektowane
    Gra światłem - oświetlenie dobrze zaprojektowane

    Obiekty publiczne, często kojarzące się z szarymi, zachowawczymi gmachami, powoli zaczynają wyróżniać się w miejskiej przestrzeni. Wszystko to za pomocą fasad medialnych - systemów oświetleniowych, które zyskują coraz większą popularność, dzięki możliwości szybkiej zmiany wizerunku danego obiektu. więcej

  • Technologia a przestrzeń publiczna, czyli jak wyróżnić się na mapie miasta?
    Technologia a przestrzeń publiczna, czyli jak wyróżnić się na mapie miasta?

    Żyjemy w czasach, w których jakość to stanowczo za mało. Projekt powinien nie tylko być atrakcyjny wizualnie, ale również oddawać DNA marki, stanowić swojego rodzaju wizytówkę, która pomoże wyróżnić go w przestrzeni miejskiej. więcej

Data publikacji: 23.01.2019 21:21
do góry
uaktualnij licznik
Miesięcznik architektura
W numerze 04/2017:
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Aparthotel Lwowska 1 w Krakowie
  • Węzeł przesiadkowy w Solcu Kujawskim
  • Apartamenty LEA 251 w Krakowie
  • więcej
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.